Februari kom

Ja då har vi kommit så långt som in i februari..
Kallt som bara den och snö så de räcker till!!
Har byggt om till Fia-Lisa som nu har 3 våningar att skutta på.
Hugo-Lina har fått en våning till hon åxå.
Tog lite tid för dom att fatta att en ramp är till för att ta sig upp med.
Men hur mycke kan man begära att en kanin ska fatta igentligen??
Nu har dom kommit på tekniken och de flyter på bra,
jätte kul att leka rally upp och ner nu.

Igår kom de hem 4 balar hösilage.
Dom små har ätit snart 2 veckor av de nu och de fungerar fint.
Blir oroligt i hagen när jag serverar hön först.
Bara hösilaget är på plats så blir de lugnt :-)
Fjant har slutat rymma igen,,,,
Han gick som han ville mellan trådarna några dygn och sen tröttna
jag och satte en extra tråd med enbart jord direkt från aggregatet.
Måste ha gett en rejäl stöt för nu har han hållt sig där han ska.
Tanken med en  jord tråd är ju att dom skall komma åt både ström och jord samtidigt
för då bör de bli en riktig stöt.
Låter hemsk jag nu men kan ju inte ha hästarna lös med tanke på vilket
lätt byte dom är om dom hamnar utanför (vargen) och så är ju ån så nära.
Så de måsta bli så här!!

I fredags fick jag för mig att uppleva barndomsminnen :-)
Vem kunde hjälpa mig??
Jo Fjant förstås :-)
Tog fram bobben och åkte efter.
Han har aldrig dragit sån kälke förr men gick som vanligt bra med han.
Var som han inte gjort annat i hela sitt liv faktiskt.
Men tungt blev de åt mina armar,
inte alls van att släpa på detta vis så Tomas fick åka hem.
Då fick Fjant arbeta lite med bakbenen :-)
Bra för han de!!
Blir ledig helg nu så hoppas de blir nå skojj med nån häst igen då.

Nu har jag 6 dagars på jobbe, 5.e kvällen är snart avklarad.
Skönt..
Ledig hela helgen så då kan de vara värt att ha jobbat intensivt innan.

Sissi ser bra ut på ögat oxå och de verkar inte ha påverkat synen.
Har sluta ge henne salva nu så får se om hon klarar sig utan den
eller om hon kommer behöva några dagar till.
Festis var ju 27 år när han skada sitt öga och de läkte fint
så jag har verkligen hoppats att de skulle lösa sig även för Sissi.
Festis hade ju kört in en pinne i sitt så den skadan var ju värre.
Sissi har inte skadat själva ögat utan hinnan.

Snart är de nog dax att ta kulorna på vår lilla charmör Vide.
Han "våldtar" ju tjejerna och börjar bli väldigt skrikig.
Lilla Skrållan har ju inte en chans när kluten kommer och flyger
på henne som en dåre..
Annars har han verkligen blivit den knä katta som vi saknade efter Lurvas.
Han ersätter inte Lurvas men fyller tomrummet bra.
Så fort han har chansen så ska han ligga i knä :-)
Sen klonar han fast sig när han måste gå ner.
Han verkligen älskar att bli smekt över ryggen nu.
Då sträcker han på sig och visar vilken stor kille han är.
Detta slickande verkar inte ge sig.

Maj kom förbi idag och låna en sele och så fick hon ett par skaklar till Fänja.
Alltid kul med lite sällskap ibland.
Synd jag måsta på jobbet bara..
Man har ju inte så socialt liv när man jobbar kvällar.
Svårt att umgås med folk faktiskt.
Man jobbar emot varandra hela tiden,
sen tar ju djuren sin tid varje dag och allt annat som måste göras..
Men så är de..
Måste ju jobba om man ska få in nå pengar..

Kommentarer
Postat av: Linda

Tja ! Uppdatera !! Vill ju ha läsning när man har sjuka barn...

Och snälla du bussa inte på mig nå fler tvättmedelsförsäljare...Är ANTI mot dom !!Och dom ringer JÄMT vid fel tidpunkt.Det rök bokstavligt ur mina öron igår....; o)

Kram

2009-02-12 @ 09:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0