Dagen som gått

 

Idag på förmiddagen gick jag och tog reda på hö som dom lämnat kvar på grannens åker,
blev en hel del, kan tänka mig de räcker 10 dagar åt de små.
Varmt så de räckte var de att stå mitt på en åker!
Jag var ut och körde Fjant en kort vända oxå, var varmt och mycke broms så vi höll på att bli tokig!
Otrolig nog glömde jag nå mjukt att sitta på så baken känner att den finns nu =)
hade väldig tur med trafiken i dag, mötte inte en ända bil.
Just innan jag tog in han och gjorde ordning han så kom en idiot på cross!
Sen fick vi trava sista biten hem för jag hörde de kom en fart dåre i bil,
hann bara hem och sela av i stort sett så kom idioten på crossen tillbaka.
Nästan alla kör oansvarligt förbi här, väldigt bedrövligt faktiskt!
Och ser man någon på vägen bör man ju sakta in, men inte.
Värst är väl all fyll körning som pågår efter den här vägen.
Rätt som de är kommer de hända nå.
Brännvin special verkar vara favoriten och öl.
Har aldrig sett någon gå förbi eller cykla och supa så nog är de någon som åker bil allt.
Nickan och jag var ut och gick en vända, de var stelt i början men blev bättre eftersom.
Malin och Emil kom och tog en kvälls promenad med Dusty och Turbo.
Första gången jag "låna" ut en häst till en kille =)
eller kille å kille, de var väl en yngre man!
Skönt att 4 fått komma ut och röra sig iaf.
Vad de gäller Fjant och sina exem så ser de mycke mycke bättre ut nu.
De är inte längre kött som syns överallt, bara några enstaka kött fläckar kvar.
Resten är skorpigt och mest är de faktiskt ljus rosa så de börjar ge med sig.
Han kliar inte heller största tiden utan kan stå i lugn och ro ibland.
Men vilket medel som hjälper eller ej har jag ingen aning om,
smörjer med 3 olika medel och 2 olika kus medel + att han badat i exem schampo.
Ja ja huvudsak de blir bättre.
Tänkte jag skulle lägga ut bild, men tog aldrig när han var som värst.
Nu ska jag natta mig själv,
kolla blocket och hästnet först bara =)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vilken fin katt ni har :)

2009-07-05 @ 15:12:47
Postat av: Jennie

Yes! Skogkatt med stam tavla å allt ;)

2009-07-06 @ 14:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0