Dåligt samvete

I morse börja jag med att sätta de sista stolpen och sista tråden till sista hagen.
Skönt att de var sista =)
bara en liten provisorisk som ska upp i trädgården sen.
Skrev i alla papper inför premieringen, Dillba och Flinga som skall visas i år,
tar med Flinga trots att jag vet hon kommer få dåliga poäng pga hon inte är efter en visad hingst,
men hon är så fin 1-åring så hon bara måste med!
Då ringde mamma och var på väg upp.
Hon ville bada sina hundar, så vi gick ner till ån, högt vatten där nu och strömt men de gick bra ändå.
Sen hjälpte mamma mig att bada Fjant, Nickan, Sissi & Tepee.
Tack för hjälpen!!!
Stackars Fjant ser ut som en levande köttslamsa,
han har exem och de ser inge vidare ut alls,
men något bättre är de än för några dagar sen.
Inte blir de bättre av all knott och mygg heller precis.
Efter de Linda nu råkat ut för med sin Omeega så har jag fått så dåligt samvete med Dillba.
Dillba är ju en fantastisk fin och snäll ponny, men hon går mig oxå på nerverna nå hemskt i mellan åt!
Hon är de mest osociala jag har i hagen,
de ska jagas och jagas när jag ska ha tag på hon,
å de har jag varken tid eller tålamod åt!
Å ända hästar som ryker ihop är Dillba och Fjant och jag ger hon jämt skulden :(
förmodligen för hon aldrig söker kontakt!
Sen är hon ju så extremt överbeskyddande mot sina föl så de tror väl människan är ett monster!
Hur som hellst är hon världens snällaste på stall gången.
Så ikväll locka jag hon med godis och tog in henne och pyssla om hon ordentligt,
ren och fin och fixade fötter fick hon.
Så idag är de en dag jag tycker om henne =)
och jag ska behärska mig och bita ihop nästa gång hon trilskar.
 Här om dagen "jaga" jag henne i betes hagen länge,
försökte med alla medel att få tag på henne,
gick inte lura med godis heller.
Tomas försökte hjälpa men hon sprang igenom hagen 3 gånger!
Till slut var hon helt färdig så hon gick fånga, men då hade de gått 1 timme nästan i full fast innan.
Å vad jag sa å tänkte då får mitt samvete känna på nu!!
Så nu får jag tänka om lite..
Innan de är försent..

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Ja du...Man vet ju aldrig vad som händer.Ska vi ha döhumor så kan hon då inte springa undan om hon skulle skada sig..Nå positivt..; o)Ska jag låna henne ett tag jag då? så du får saknaen liten fuxtös?

2009-06-24 @ 07:59:24
Postat av: Jennie

Här om dagen kom hon faktiskt fram när jag ropade på henne! Hon tycker säkert lika om mig och vill ge mig en chans med =)

2009-06-30 @ 00:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0