Första semester veckan

Ja semestern börja med regn och åter regn.
De var bara till att arbeta i blöten då!
Hagarna måste fixas ändå och flyttas.
Sissi har ju varit halt till och från pga gallor som hon får i samband med bete och att dom slutar äta foder.
Men tur nog så är hon bättre nu.
 Några fötter har fått sig en omgång och mycke pyssel med hästarna har de blivit.
Stallet har fått sig en omgång oxå!
Trappan upp till skullen är flyttad, å jag som går där uppe av gammal vana hittar knappt ner nu =)
All utrustning har kommit upp på väggen nu, å jag måste säga de blev kanon bra!
Har även fixa så att de inte kommer kunna komma ner så mycke bös på utrustningen från skullen längre.
Bara städa de sista och göra ren utrustninen nu,
å så skall portarna på baksidan tätas men sen är stalle klart för i år!
I lördags var vi ute och åkte med Marie och Hans-Ove,
blev en ganska lång tur runt håven och till furudal och åt pizza.
Tur i oturen skulle restaurangen just stänga när vi kom men vi fick med oss pizza och fick äta den på ok.s parkering =) smaka bra men lite mat var de!
 På vägen hem stanna vi och titta på vindkraftverket.
Maffigt värre!!
Apotin och Elsa var inte så förtjusta i de vinande ljud dom gav ifrån sig.
Var kanon bra vägar och skyltat där, som ett eget samhälle för dessa stora jättar =)
kul att ha sett de så nära.
Sen åkte vi hem,
å som om vi inte fått nog av att åka bil så vila vi baken några timmar och kolla på film,
å så åkte vi en runda till =)
Igår stack jag och Malin ut på rid tur med Sissi å Tepee, var så skönt väder,
 så de blev en liten skritt tur upp mot rävafly.
På kvällen fick Nickan o Fjant en promenad, skönt att dom får komma ut lite.
Nu blire sista hagen som ska upp och sen tror jag ung hästarna ska få komma ut och röra sig lite.
Hade jag haft rid sällskap idag hade en kvälls tur locka väldigt!
Skönt med sol och värme.

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Tack för raderna..Lånar du ut nån som sällskap om det skulle behövas?

Kram från mig.

2009-06-22 @ 22:25:16
Postat av: Jennie

Du får jätte gärna ta hit din Cissi, de finns hage med både mycke och lite gräs att välja på =)

2009-06-30 @ 01:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0