Tankarna är hos Linda

 

Ja livet är inte alltid så enkelt.. Min stackars kusin Linda har idag mista sin 3.e häst på mindre än 3 månader!!
Så beklagligt..
Sjukdomar och olyckor kommer så plötsligt,
å rätt som de är så står man där och måste fatta de hemska beslutet,
din kära vän har lidit klart och de är dax att ta farväl..
Gamla djur är ändå lättare att acceptera.
Denna dag miste hon sin föl unge Kråkan som hon fått lära känna endast några veckor.
Tragiskt, tragiskt, livet hade bara börja.
Hur dumt de än kan låta är jag nu i efterhand tacksam att Dustys föl dog i magen så man inte hunnit fästa sig vid honom än.
Som alla kanske inte vet förlora Dusty sitt föl i fjol 5 veckor innan beräknad tid.
Navel strängen hade snott sig och såg ut som en telefonsladd, allt eftersom de lilla fölet växte i magen och de börja bli brist på plats så ströp strängen till slut åt så att fölet inte längre fick näring.
Då fölet även hade väldigt svårt fel läge gjorde veterinären allt för att rädda Dusty.
Först låg ett ben fel, då de var till rätta börja han komma ut, då låg huvudet bakåt och de var bara knyta rep om de små benen och trycka in han tillbaka och börja rätta nästa felläge!
Denna gången hade jag tur att jag hitta henne i tid,
allt för många ston omkommer ju i samband med felläge vid förlossningen.
Ja så gick de till när jag förlora mitt första och förhoppningsvis sista föl!
Jag som hade längtat så efter en brunskäck,
å så förlora jag honom och fick aldrig chans att lära känna honom.
Så en anledning till att alla mina uppfödningar fortfarande finns kvar på gården är ju pga att man vet aldrig vad som händer.
Rätt som de är mister man en och skulle ha ångrat sig om man sålt en annan, tänker så pga jag har både gamla och sjuka hästar och då känns de dumt att sälja en ung och frisk!
Nu hoppas jag Linda haft nog med elände och att de vänder och blir glädje på gården där igen..
Så ännu en gång, var rädd om de ni har,
rätt som de är så kan de vara försent..

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Tack för orden dom värmer mitt i all elände..Ja det är nästan så man önskat han var död från början för ack så jag fäste mig, och samtidigt glad för dom veckor jag fick.Både vettarna o jag trodde att det skulle växa till sig, men så vart inte fallet...

Kram

2009-06-30 @ 09:29:20
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0