Veckan som gått

MMS


 

Igår blev de en väldig resa!!
 Till karlstad och köpa ny transport :-)
 Jenny skulle till åmål så hon åkte med ner.
Vi åkte 09.55 och kom dit 14.40
Hennes föräldrar mötte upp henne där och åkte vidare,
sen fick jag vänta på mannen med transporten.
Han kom och vi gjorde affär.
Sen gav han mig en ny vägbeskrivning så jag slapp åka via stan därifrån. 
Sen blev de dax för mig att åka hemåt igen. 
Fy vad segt de blev att åka 70 mil i ett sträck!!
Kom hem till strax före 21 på kvällen och hem resan tog
bara 15 minuter längre än ner resan.
Rätt så nöjd med mig själv då jag kom hem! 
För nog har jag fyndat allt ;-)

Resterande vecka har mest varit jobb och jobb...
2 delade turer med övertid på den ena.
1 e/c tur och 2 c-turer.
Verkning av några hästar har de blivit oxå.
Tycker att Nickan börja markera i torsdags efter 5 timmars bete, 
så nu blir de inte nå beta mer på ett tag för henne. 
Hon travar och galopperar obehindrat, men de ser ut som om hon 
är lite rakbent i skritt... 
Hon har även fått en till munkorg som nästan är omöjlig att beta med. 
Hon får gå på hö nu tills gräset är mindre kraftigt. 

Tisdag var jag ledig och då åkte jag till Lena och fira morsdag med mamma.
Bättre sent än aldrig heter de ju..
Men i söndags satt jag hage och släppte ut Sissi och Tepee på bete.
Så nu är de bara bete för hela slanten för dom.

Nedräkningen har ju börjat inför semestern...
Torsdag till veckan är min sista arbetsdag :-)
Men nu är de hårdkörning denna helg på jobbet.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till ny köpet! Var de ingen som ville hjälpa dig laga den du redan har då? För den är ju fin i övrigt och håller ju många år till.

2009-06-10 @ 23:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0