Ge mig lite tips och råd

Ja idag har de varit skapligt väder med sol,
synd de blåst lite väl mycke..
Om man nu ska gnälla :-)
Jag och Apotin var ut på en skön skogs promenad i skogen.
Steve har kört upp med skotern där så de är perfekt att gå så länge man
håller sig i spåret vill säga.
Annars är de på tok för mycke snö att plumsa i.

Alla hästar har börjat fälla nu :-(
Nu skulle jag absolut behövt haft minst 20 händer som borstar..
Tur nog beställde jag både gummi skrapor och pigg borstar ur börjes sist.
Flinga och Örly har ju fällt längst och har nästan bara de där
ulliga kvar i sin päls nu.
Å ju mer de tinar och ju varmare de blir desto mer rullar dom i skiten.
Ser inte alls ut som dom är vit skäckar precis.
Ser mer piss gula och bajs bruna ut.
Årets nya färg kanske??
Pissgul/bajsbrun skäck...

Nu har jag all inredning till min nya sadel kammare :-)
Nästa bekymmer är väl bara var jag ska bygga den??
Ska de bli helt nytt bakom stallet?
+ helt nytt, blir snyggt.
- dyrt, mycke jobb, måste juta.

Eller törs jag ta bort en box?
+ alla väggar finns redan, ekonomiskt.
- en box mindre å då kan ej alla vara inne samtidigt.

Eller skulle jag göra nå på skullen?
+ där finns mest plats till bra pris.
- opraktiskt att bära utrustningen upp å ner, blir mörkt.

Eller en helt ny fristående byggnad med stallgång, dusch plats och sadelkammare?
+ Mycket praktiskt med allt på samma ställe.
+ Slipper allt bös/damm från foder.
+ Hygieniskt vid veterinär besök.
+ Kan ju bygga hop de med stallet och då har jag en gratis vägg
och nära till avloppet (urinbrunnen)
- DYRT!!!

Ja lite att fundera på med andra ord..
Några förslag på hur ni skulle gjort??
Någon länk till nå praktiskt??

Ikväll jobbar vi kort, jag och Berit som jobbar.
Inte så mycke extra från singeln faktiskt.
Skulle kännas dumt att ta in vikarie när de är så lite med
tanke på allt kommunen ska spara nu, flera milljoner ju!!
De kommer att bli 4 heltids jobb från hemtjänsten som försvinner.
Om inte dom som närmar sig pension är villig att sluta kommer väl någon
stackars ung bli uppsagd då.
Å de blir nog inte så bra om kommunen vill ha folk som jobbar med detta "framtids" yrke!!
De kommer säkert bli tuffare för de som jobbar kvar,
för de gamla ska ju iallafall ha den hjälp dom behöver.
Så de är bara gilla läget som dom säger...

Vide har varit ute nästan hela förmiddagen.
Å vad han sover djupt sen då!!
Nästan som han blir medvetslös ju.
Men måste säga att de blir lugnt och skönt åt övriga familjen,
både 2 benta och 4 benta.
Han är nog den busigaste och bråkigaste katten jag har haft.
Men ack så kelig när han har de humöret.
Då SKA han bara ligga i kän och gosa!!
De där slickningarna har han inte heller slutat med.
Jag behöver verkligen inte köpa peeling till händerna :-)
De fixar Vide gallant!!

Nä nu ska jag äta och röka en vända innan rasten tar slut..

Kommentarer
Postat av: Mia

Nytt är alltid roligt! Och det håller länge. Behöver ju inte kosta allt för mycke med nytt heller. Åk till en bygg marknad och be dom göra paket pris åt dig :)

2009-03-20 @ 09:04:55
Postat av: Josefin

Gå in på denna länken för att få fler läsare till din blogg --> http://www.viraltrafik.se/?jossemede :)



ha en bra dag!

2009-03-20 @ 09:12:51
URL: http://jossemede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0