Har jag blivit hälsosam och sund nu??

Ja men då har tiden runnit iväg igen..
Lite svårt att uppdatera när de inte finns en fungerande dator
och internet hemma faktiskt..
Vad omodärn jag känner mig!!!
Men de är inget jag egentligen saknar heller så..
Tur jag kan glåma på mobilen iallafall.

Nu är jag inne på schemats tråkigaste vecka.
3 delade turer på 5 dagar.
Alltså hur kul är de att åka till jobbet 2 gånger på en dag??
Världelöst tycker jag.
Kanske dax att fundera på om de inte är dax att
utbilda om sig ändå?
Har ju faktiskt tänkt på lite olika alternativ.
Å med lite tur kanske de skulle gå att jobba halvtid och ändå utbilda
mig utan massa studieskulder och lån mm.
Ja tåls att fundera vidare på..

Lilla bråkstaken har börjat vara ute lite med sällskap nu.
Vide är de jag pratar om,
han har kommit från alltan nu och utforskat under huset.
Å gissa om att de är spännande och att de är en kille som
börjat bli rymmningsbelägen bara ytterdörren öppnas :-)
Synd bara att piss Nisse nästan alltid är hos oss och försöker
leka herre över älmeskullen och ska bråka och spöa upp våra
katter hela tiden :-(

De har blivit av att åkt rockard med Fjant fler gånger nu.
De har bara gått jätte bra.
Men jag tycker att vagnen är för stor åt honom.
Liksom nästan så att han kan vända sig mellan skaklorna
om vi vänder för snävt känns de som.
Sen har vi ju inte världens bästa vägar att köra på heller.
Så de blir till att nöta fram å tillbaka.
Kan vara bra att inte vara ute i trafiken än heller med
tanke på att Fjant inte är körd så mycke ännu.
Rävafly är oplogad och de tar tid att ta sig till homna.
Men de får duga att åka in och kolla till grannhusen och
träna vändnigar, halter mm tills de börjar gå mot bättre väglag.

Å faktiskt känns de som om sommaren inte är allt för långt borta just nu!!
De har varit plussgrader och droppa från taken några dagar nu.
Skööönnnttt...
Snön har sjunkit ihop ganska så mycke som tur är.
Asfalten hemma börjar åxå synas nu så de är lika bra att våren fortsätter nu.

Ikväll när jag kommer hem blir de pizzasallad,
en halv grillad kyckling och ett gott bröd till.
Har ju berättat tidigare att jag äter herbalife.
De har gett en massa resultat!
De flesta äter ju dock detta för att minska i vikt,
ja vist har jag oxå minskat lite av de men syftet var att min kropp skall
få i sig mer näring och proteiner.
Man kan även äta för att må bra eller för att bygga muskler.
Jag har gjort en scanning av min kropp 2 gånger nu
och de är skit kul att se resultat :-)
39,9 kg av min kropp består av muskler just nu.
Alltså inte många kg kvar till annat..
Metaboliska åldern på mig är 16 år, alltså förbränner som en 16 åring.
Jag har hög viloförbränning,
1.a i bukfett, (enormt bra) över 13 ökar risken för diabetes.
Bukfett = inne i buken, ej hängande utanpå ;-)
De som omger organen liksom..
Så jag känner mig i ganska så bra form nu mot för innan.
All min värk i leder har nästan försvunnit, ytterst sällan jag känner av något.
Jag sover bättre på nätterna och mår helt allmänt bättre.
Tar för sig att göras mer saker på engång nu än att skjuta upp allt till i morgon.
Nackdelen är väl att de kanske inte är så snyggt med synliga muskler
på tjejer så kanske de är dax att minska med proteinet för mig nu.
Sen är de ju svin dyrt om man tänker efter, speciellt jag som är ekonomisk av mig.
Men jag får se de som att jag investerat i mig själv
och en sundare livsstil och hoppas de håller i sig.
Snart dax för veckovägning och denna ser jag fram emot.
Nog om hälsan nu!!
""Måste ut och ta en rök innan rasten är slut ;-) ;-)""

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jäkla skit, menmen bara o ta nya tag...Men synd var det värstingstam , 98 hög, dräktig med BRA hingst...Nä ingen har hämtat än...Wille hämtas nog den 20 mars o Brave Boy v 13....Om jag inte ska ta med honom nu på lördag då, ska till Delsbo då på möte. Hänga med ??//Linda

2009-03-10 @ 14:21:17
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0