Vilken underbar helg de har varit

Helgen har bjutt på underbart väder!!
Å jag har varit ledig 3 dagar.
Nu kommer de surt efterpå iställe,
jobbar 10 dagar av 11 nu :-(
men men..
Så är de tyvärr och jag är inställd på de så de ska nog gå bra.

Jag hade otur att få en "dålig" bal av hösilarset.
Men som tur var fick jag en ny.
Maj och jag var och hämta en varsin torr hö bal i lördags,
Har ju fått tag på skapligt fint från 07.
Bättre de fodret än de balar jag fått från 08.
Å mina små hästar behöver ju inte ha så mycke närning i sitt hö,
dom får ju så pass mycke via hösilarset så de är nästan bra de
är lite gammel hö att blanda ut med.
Lär väl inte kunna köra med hösilars så länge till med tanke
på att de blir varmare och varmare ute nu.
Tur nätterna förtfarande är kalla så fodret håller sig.

Vide kissen har börjat få vara ute nu.
Han har till å med tillbringat några timmar ute själv med Findus.
OOJJJJ vad allt är spännande där ute ;-)
Men de är lääässskkigt att bli blöt om fötterna!!
Å under våran bro är de tydligen vår för han ser ut som han badat
 gyttje bad när han kommer fram därifrån!!
Han har varit ute några timmar och sen kommit in,
å då har vi då inte sett röken av han :-)
Då har lill killen sovit som en stock, å drömmt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0