På väg till skogsbet

MMS

Ja ha då har de hänt lite sen sist igen då.
Onsdag kväll gick jag till jobbe med feber.
Sluta med att jag fick åka hem 2 timmar tidigare. 
På vägen hem körde jag sönder bilen rätt rejält :-(
Hela spindeln släppte från fjäder benet!

Sista april hade jag fortfarande feber,
men hade planera att släppa ner hästarna mot ån så de gjorde jag.
Inget jobbigt för de är bara öppna 2 hagar så är dom där.
Å snorig och hostig som jag var har de varit skönare att vara ute där de gått att andas.
Nickan har fått följa med flocken med sin green guard på och de har fungerat.
Inte har hon lyckas få av den heller.
Så nu har dom fått beta ca 30-45 minuter några gånger.
Inga sken turer av raketer heller!!
Allt verkar ha gått så lungt till för en gångs skull...
Kämpa på bra för att kunna vara ute med hästarna till efter 00.00.

1.a maj fortfarande feber och klen.
Skulle ju till säter och borlänge en vända då,
kan väl inte vara så jobbigt att sitta breve och åka bil tänkte jag.
 Men de var de...
På vägen mellan säter och borlänge ringde pappa och erbjöd sig
att rasta Apotin så vi slapp stressa hem.
De var snällt gjort så vi for till bil tema i lugn och ro.
Passa även på att gå in på ö.b där då,
men de var mer än jag orka med.
Börja hosta så nå hemskt,
precis som om jag hakat upp mig så de var bara till att gå ut...
Väg till max och åt, inge vidare att äta nå som inte smaka nå,
så jag till å med kasta mat och de har väl aldrig hänt på max förr.
 Milkshake blev de av största sort och de var bra åt halsen.

Lördag och söndag blev jag hemma från jobbe oxå..
 Natten till måndag var nog den värsta!!
 Fy vilka feber krämpor jag hade.
Hade så ont i skinner att jag inte kunde ha kläder på mig :-(

Måndag både hosta och snöt jag stora levrade blod klumpar..
Men framåt kvällen avtog då febern och nu tisdag e de jobb som gäller igen.
Något hostig och snorig än men ganska så pigg.
De har då varit en lustig förkylning,
feber 6 dagar, yr och svimm färdig, sett dubbelt mm.
Fy!! Hoppas de inte tar om!!

Hoppas ni håller er frisk där ute...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0