Äntligen lite ljusare...



Ja de var verkligen på tiden att få lite lyse i åtminstone en av mina drifter.
Blir 5.e vintern vi bor här och jag har gnällt länge å väl att jag behöver lyse för att mucka när de är mörkt.
Vist, pannlampa i all ära men nog är de liksom bra att lyse lyser i hela driften och inte bara dit näsan pekar.
Så i dag gick jag på rusta själv och strosa och hitta de som saknades!
Slog till direkt, sen blev de thai mat och skynda hem och koppla.
Typiskt stegen var för kort!
Men upp i taket kom jag och lampan lyser efter diverse kabel dragning och massa kopplingar.
Tyvärr ser de inte vidare proffsigt ut men skit samma!!
Jag är ingen elektriker men är så nöjd att de lyser.
Å jordfelsbrytare är kopplad uti fall de skulle bli nå tok.
Så nu kan jag titta på hästarna även på nätterna =)
snodde ström från nya alltan så jag kan knäppa på där på nätterna.
Bara jag hittar tag på mer kabel ska jag dra vidare in till nästa drift,
nu e ju de mesta gjort så de är gjort snabbt bara jag har kabeln.
Gården såg mycke trevligare ut nu när Apotin och jag kom hem efter en promenad oxå :)
tidigare har de sett torrftigt, mörkt och tråkigt, nu såg de mer inbjudande ut och mysigt ;)
tänk vad lite ljus kan göra skillnad!!
Se om Tomas märker nå när han kommer hem?
Han var ju faktiskt hemma när jag börja på så då hoppas jag han tänker på de när han kommer..

Kommentarer
Postat av: Marie

Förmodligen värre än här, men du har väl turen att ha en karl som gör rent dina golv. Här får jag göra det själv ;)

2009-11-21 @ 13:54:28
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Ja såg betydligt mer hemtrevligt ut nu, märkte Tomas nåt då? ;-)

2009-11-21 @ 15:32:53
Postat av: Jennie

Jo då =) han tyckte de var hemtrevligt :)

2009-11-21 @ 16:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0