En dyster oktober är till ända...

Sammanfattning av oktober.
Ja, en månad jag gärna har sluppit!!
En riktigt tuff månad känslomässigt och ekonomiskt..
Dusty som var dålig med 3 kolik anfall på 6 dagar och som inte åt på 8 dagar, dygnet runt passning och hela tiden start klar till Strömsholm!
Nickan utdömd och en evig väntan på slakt som sluta i x antal tel samtal och avlivning och ned grävning här hemma i ställe.
Först fick jag vänta en vecka på slakt, sen när veckan gått kunde dom inte ta henne för att hon var medicin behandlad,
som tur var så kom kommun hit på 40 minuter och godkände platsen att begrava på,
och länsstyrelsen ordna med tillstånd att gräva,
fick muntligt tillstånd på mindre än en timme.
13.10 ringde jag kommunen, som kom 13.50 kolla de hon skulle, åkte och faxa uppgifterna till länsstyrelsen som ringde strax efter 15 och allt var fixat.
Vilken tur att de kan gå så smidigt till när man väl behöver fatta såna tråkiga beslut.
Vad de gäller ekonomiska biten blev de utgifter på 18500 kr denna månad + avlivning av älskade Nickan utöver, kommunen ska ha 600 för godkännande av platsen, länsstyrelsen 300 för tillståndet, de kommer på räkning nå tag.
Sen kosta både att avliva och att gräva, så jag gissar på att hela månaden slutar på drygt 20.000 kr! Mitt i all röra skulle jag ju på utställning med Jenka och Dillba, trött och irriterad som jag var blev jag så besviken när de aldrig kom nå papper från utställningen, tänkte ett tag skita i att åka.
Men bestämde mig ändå för att göra de, ett avbrott från en jobbig vardag behövde jag trots allt.
Att de sen inte gick så bra som jag hoppats på skiter jag i nu efteråt.
De var alla fall skönt att få hitta på nå och komma bort!
Förra veckan lyckades jag motionera hästarna flera gånger.
Hoppas att denna veckan oxå fortsätter så!
Nu ser jag fram emot en lugnare tid hoppas jag, vill inget hellre än att vi alla på farmen ska få vara friska och få en lugn och fridfull vinter med mycke roligt nu.
Så november, nu laddar vi om batterierna och tänker positivt igen!!
Efter sorg kommer förhoppningsvis glädje.

Kommentarer
Postat av: mamma

hej. ja nu kan det väl vara nog med tråkigheter. kram

2009-11-02 @ 16:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0