ja idag snöar de...

'
Dock har de inte kommit lika mycket som på bilden ännu..
Men de ligger kvar på backen så de är vitt ute.

Vad har nu hänt de senaste dagarna då?
Alla hästar har fått motionerat mer eller mindre..
Fjant är den som får mest motion,
dels är han tjock och sen så har jag riktat in mig honom nu för att få en av hästarna helt säker.
Nu när inte Nickan finns så måste jag träna upp en annan som får ta hennes roll.
Då tänker jag först och främst som körhäst.
Alltid bra att ha en fulländad sån så att jag kan ta någon på släp när jag kör.
Då känner jag att jag måste ha en säker som inte blir rädd och skrämmer ung hästarna..
Eftersom Fjant är den coolaste killen så får de yngre ofta följa med honom på nya äventyr.
Självklart får dom åxå komma ut ensamma men tiden räcker ju inte alltid till så då
är de lämpligt att ta två flugor i en smäll..

Dusty, Apotin och jag var på skogs träning här om dagen.
Inte alltid så lätt för de små att vandra med matte där!!
Dusty kom fram till ett fallet träd,
Såg direkt vad hon tänkte..
- Högre än magen, hur gör jag nu???
Hon kolla åt alla håll, över och under, men stod stilla och tänkte och tänkte..
Lukta på stocken och fundera...
Men en liten hjälpande hand från mig fatta hon ganska snart vad jag tänkt.
Lite åt sidan, upp på en sten så gick de gallant ;-)

Jenka har fått arbeta lite med sele på, hon är minst tränad inför körning tyvärr.
De har ju bara varit visnings träning med henne.
Men även de är ju väldigt bra träning, för hon förstår röster, skritt, trav och stilla så bra.
Så de kommer nog gå lättare att få henne lugn i vagn sen.
Hon har ju ett kanon psyke oxå, lugn och svårt att stressa på henne.

Sissi och Tepee fick sig en tur upp mot rävafly i värsta tänkbara väglag.
Lerigt och slirigt efter vägen, kolsvart och blåst.
Sissi lyckades gå rätt in i vägbommen där, ja den stod ju längst med vägen och fötterna åt andra hållet ju och dessotum hade de växt gräs över.
Men de gick bra de med.
Dom har även fått en ny bal idag..

Turbo och Fjant har fått följa till homna tjärn, tanken var att ev träna inför parkörning.
Men där får jag nog träna lääänge...
Turbo är ju segare än segast!! vill hellst gå bakom..
Fast han är större än Fjant är han långsammare.

Även Örly har fått följa med Fjant mot rävafly.
Han är verkligen hur cool som helst Örly.
Han är ju inte så socialtränad egentligen men agerar som lugnet själv!!
Precis som om han inte gjort annat än rest jorden runt ungefär.
Dock kan han ju behöva fundera lite och är inte så pang på som Flinga.
Men absolut inte så att de blir stopp.
Måste ju vara "bevis" på att han ärvt sina föräldrars bästa sidor.
Vist, han skvatt till en gång på 45 minuter.
Men de var kolsvart ute, blåste och ven i träden, nytt ställe,
å så kommer full månen fram på himlen och spegla sig i bäcken :-)
Då skvatt vi till båda två.
Örly tvär stanna och jag hoppa till ;-) vem vet, kunde ju varit ett monster!!

Så jag har kommit fram till att de blir mer gjort för mig när jag jobbar dagar...
Blir inte till att gå och vänta å vänta på att få åka till jobbet då.
Man jobbar dag, åker hem och har hela kvällen på sig.
När de är kvälls jobb stiger man upp,
skyndar med allt som ska göras för att slippa hålla på halva natten.
Skyndar med allt för jag ska hinna ducha och äta innan jobbe..
De blir en helt annan sak att ha jobbet gjort direkt på morgon.
Mindre stress på nå vis, går att varva ner helt annorlunda efter arbetet åxå då.
Dock är de ju lika mycke att göra hur jag än jobbar,
men när de värsta är gjort direkt man stigit upp är de ju bara kula saker kvar reten av dagen ;-)
Detta blir en sak att fundera på till nästa schema...


Nu har jag bjussa på mig och mitt liv en vända...
Nu ska jag se om mina "blogg vänner" bjuder på sig själv och delar med sig eller ej...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja ibland blir de väldigt långt mellan inläggen =) Japp ser hur många som är in o läser. Väldigt många som man inte har en anning om vilka de är. Kan även se från vilken "sida" de har kommit ifrån för att hitta mig. De flesta har sökt på google efter mig ser jag. Lite tråkigt för då ser man inte vem de är som läser =/ säkert bara en massa nyfikna skvaller kärringar :p haha. Kramar

2009-11-09 @ 17:35:36
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0