Sänder en tanke till...

Ja så tragisk lördag de blev :(
Jag sänder en tanke till Anna och hela familjen Säll som i dag så tragiskt miste sin älskade hund Affe i en varg attack...
Inga ord i världen kan nog beskriva den sorg och vrede dom känner idag,
dels med tanke på vargen och de svenska systemet som fungerer ur uselt då de gäller rovdjurs politiken!!
Varför?
Varför?
Varför?
De är den ständiga frågan som dyker upp...
Brukar ju själv vara och gå uppe i skogen där de hände,
man undrar ju om man bara haft tur som klarat sig,
eller när blir man attackerad?
Linda mfl är ju där med sina barn och deras ponnyer.
När är vargarna tillräckligt många så dom ger sig på folk?
Ja vi som utmanar ödet lär väl märka de tids nog om inte de minskar antalet varg.
Samtidigt kan jag inte lasta allt på vargen heller tyvärr,
om inte de vore så in i helvete många vargar och revir här tror jag inte attackerna skulle vara så många!
Stammen måste begränsas tror jag.
De är för många på för liten yta, de blir kämpigt om maten,
de tar djur framför allt hundar som dom egentligen inte skulle ha tagit i normala fall.
De är ju politikerna som bär huvudansvaret för att sånt här sker.
Tänker dom inte tanken någon gång att de plågar sina vargar onödigt när dom ska tränga ihop alla till begränsade områden där de inte finns tillräckligt med mat??
För fanns de obegränsat med mat åt vargen tar dom inte en liten drever till fika precis.
Dom vill ju bli mätta och ta sig större måltider än så.
Så mitt förslag för ALLAS BÄSTA är att vargen ska leva nära stor städerna,
i tillräckligt stora hägn,
dom får mat i den mängd dom behöver,
dom som vill ha vargen kan åka dit och kolla på dom och hälsa på,
å vi som inte vill ha dom till grannar skulle bli av med dom!
Å sist men inte minst kan dom använda skatte pengarna till betydligt vettigare saker,
fan vad detta kostar oss pengar!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du kan inte mött mig igår vid 3 för då var jag bara hemma :) Nej jag har inte tagit den än, men jag ska.. Har bestämt mig för de nu tror ja efter vårat samtal om det :)

2009-11-21 @ 23:29:44
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv, Haha de tror jag också :p

2009-11-25 @ 10:51:57
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0