Söndag 15 november

Vilken slö dag de blev..
I morse var jag iaf pigg och fixa ordning allt direkt jag steg upp.
Gick med Apotin och kolla på en jakt hund som arbeta.
Sen blev de ett ryck i kväll oxå.
Men där i mellan har de latats mer än på mycke länge, väl behövt iaf.
Tomas och Hans-Ove var ut och åkte 4 hjuling och jag och Marie satt inne vid elden och prata och tog de bara lugnt!
Varmt och gött =)
Sen klämde vi en varsin pan pizza innan dom skulle hem.
De gick väl skapligt att mucka i morse, nog känns de konstigt att bara ta skit högarna och låta resten vara, men de ska ju vara så och blir förhoppningsvis bra till slut!
Synd de blev massa + grader igen, de hade fryst på så bra i hagarna och nu är de gegga igen :(
all snö är så gott som borta och de är mörkt, skitigt och tråkigt igen.
Passa på att säga grattis Lena på din 35 års dag!!
Idag känns de inte som att jag behöver varva ner speciellt mycke innan jag ska sova, har ju liksom inte kommit igång riktigt ännu, se om de går sova mer än någon timme eller inte efter en så lugn dag.
Till veckan är de jobb igen, måste även ringa veterinären, Dusty ska ha spruta, blev lite bortglömt de nu eftersom hon och Nickan skulle få samtidigt.
Men allt blev så rörigt när Dusty blev sjuk och Nickan skulle avlivas, blev liksom en hel del annat att tänka på då.
Men nu senast november ska hon ha så de blir den sista för året som får.
Nu har jag 2 års kullar kan jag säga, detta år har jag 7 st som skall ha och sen var 3.e år på dom. Nästa år blir de 2 som ska ha igen, så som de ser ut nu är vart 3.e år sprut fritt =)
Nu ska jag glåma runt på blocket och leta fynd innan sängen får ta över!
God natt där ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0