Vilken vacker dag

I dag är de strålande sol sken och någon minus grad, de ligger lite snö på marken.
Tror de blir promenad med Apotin i ormtjärn senare.
Han behöver gå lite mjukt och på nytt ställe.
Var dit och gick i helgen oxå, dock i spö regn :(
Annars har de jobbats mest sen förra inlägget,
lång turer och knappt någon ledig tid alls senaste veckan.
I morse mucka jag och fixa ordning allt i skaplig tid,
så nu ligger jag vid brasan och gottar mig i värmen.
Hade även hoppats på en tur med någon häst idag.
Lill flocken har fått vänja in sig lite nu av Eriks foder,
tanken är att blanda 50/50 av sorterna tills vidare, gissa om dom älskar de blöta fodret :)
Helgen som var följde jag med och kolla på en vacker nordis tjej.
Svart riktig skönhet!
Dock hade hon haft fång och var i absolut dyraste laget med tanke på utbildning, fång, och ingen utrustning!
Sen kom Marie och Hans-Ove.
Bjöd dom på gryta och grattäng, blåbär och anannas paj med vanilj vips.
De dög att bju på fast jag jämt är så själv kritisk då de gäller mat, tyckte de blev lite för mycke paprika i grytan mot för vad jag hade tänkt mig.
Pajen där i mot föll mig riktigt i smaken =)
Det är klart med försäkringen på Nickan nu.
Dock väntar jag fortfarande på räkning från kommunen och länsstyrelsen.
Saknaden efter Nickan är fortfarande enorm!
Hon var ju en så härlig tös med klös =)
men är ändå glad för den tid vi fick tillsammans även om jag hade hoppats på några år till.
Jag har bestämt mig för att göra något vettigt av pengarna som blir kvar då utgifterna för avlivningen är betalda.
Jag vill att pengarna ska komma till nytta för att hedra Nickan, så att hon får leva kvar i minnet och hjälpa till att bidra till en nyttig investering.
Jag får henne aldrig tillbaka, men vet att hon glädjs åt de jag tänker köpa :)
För er som inte tror på de övernaturliga, sluta läs nu!!

Jag vet att Nickan mår bra, hon haltar absolut inte längre,
hon går som den drottning hon var ju hit hem och hälsa på förra veckan...
Kloka tjejen där ;)
jag hade bett om ett tecken och fick ett med råge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0