En försmak av vintern..

 


Ja i morse när jag steg upp blev jag verkligen påmind om vad som komma skall!!
Vintern är på väg med storm steg, vare sig man vill eller inte!
De var -6 grader ute, totalt vitt av frost, is på alla vatten kar hos hästarna.
Inomhus var de bara 18,4 grader.
Just nu brinner brasan och värmen ökar,
själv ligger jag under täcket igen och myser med Apotin, funderar på hur dagen skall te sig.
Är en hel del som måste fixas,
men är så trött på alla måsten så kanske bättre att hitta på nå kul iställe.

Har ju införskaffat bättre "säckar" som jag fyller hö i nu,
såna som har bred öppning och står av sig själv, löv tunnor kallas dom nog.
Detta innebär att jag säkert spar 20 minuter om dagen i foder hanteringen =)
de går fortare att fylla och lättare att tömma,
lättare att lagra och tar liten plats då dom kan staplas på varandra!
Alla praktiska idéer är så välkommen =)
om man nu ska kalla mig jägare så är de en tids jägare jag är,
för varje minut jag tjänar är dyrbar för mig.
Dygnet har ju bara 24 timmar och oftast är de full rulle med minimal sömn som resultat.
 
Nu börjar de bli dax att lägga på mer ved och dricka lite kaffe,
sen åker täckjackan på och jag ska ut och fixa lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0