Nä men vad är de här för någe konstigt blått sken? Ufo?




Ja fundera på de ni...
Idag har jag tillbringat nästan hela dagen inne.
Stor städa vardagsrummet, då menar jag stor städa riktigt!
Dammsuge allt som gått, tak lister, gardiner, prydnads sakerna, ja precis allt från golv till tak.
Bra med riktig städ maskin faktiskt.
Torkat slibbor på väggar och ändrat om på Apotin och hästarnas alla rosetter, priser och utmärkelser.
Även dona toa och tagit övriga golv nere.
Så en riktig inne dag blev de.
De har knappt gått att vara ute alls idag, de har blåst så väldigt,
gick med Apotin idag och var nästan rädd att blåsa ner i ån ju!
Ont i öronen av allt sus och brus, nästan tinitus varning.

Sen fick jag ett sms av Christer!
Han var på Jonnys och hade fixa bra pris på en helt NY BASLÅDA!!
Jag har ju kolla efter en bättre begagnad då jag är på tok för snål för att köpa nytt.
Men nu var de riktigt bra pris, ungefär de jag satt som max på begagnat.
Så jag tveka bara några sekunder så slog jag till =)
å de absolut bästa, ja förutom ljudet då förstås var att den LYSER BLÅTT!!
De är de som syns på bilden =)
sen var den ju liten å praktisk.
Å snygg!!
Köpte den o sedd, så var lite orolig jag köpt grisen i säcken.
Huvudsak den lyser blått så e jag nöjd tänkte jag, men nu blev jag mer än nöjd =)
Så mamma, nu blire poppa av på resan!!

De fortsätter oturen med årets hösilars :(
alla balar jag öppnat har haft mer eller mindre mögel på sig, fast att plasten varit hel.
2 balar var plasten faktiskt sönder på, var av den ena gick de inte rädda nå av!
2 av balarna gick de rädda hälften av,
övriga 2 har jag fått plocka bort på, plockar ju hellre bort för mycke än ger av nå som jag är tveksam på.
Men har ju redan försvunnit någon månads foder nu när jag tvingats kasta!
Jag som hade räknat med att de skulle räcka hela året :(
å de hade de nog gjort oxå om turen vore på min sida.
Jag väger nu mer fodret till flocken, kul att se hur mycke de går åt och hur mycke mina "tunnor" rymmer.

De var lite av dagen de =)

Kommentarer
Postat av: mamma

det blir bra det, har köpt öron proppar, =)

2009-10-09 @ 16:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0