Nu har jag 2 nya hästar..



Ja vad säger man?
Ja just ja, jag får ju inte glömma att visa er silver hästarna som Jenka och Dillba vann igår!!
Dom glömde jag nog att nämna igår..
Riktigt fina med ort och årtal på.
Vi får väl se om de blir fler utställningar med någon och om samlingen ökar på i framtiden.
Man kanske inte får såna på alla utställningar heller?
Jag har ingen aning!
Nu är de vinter tid, inte alls kul, nu blire mörkt så tidigt på kvällarna.
I morse tömde jag flockens drift och fyllde nytt, skönt att ha de gjort.
Önskar jag hade permanent bädd där men de är ju så svårt att få tag på halm!
Lyckas man så är den oftast gammal och man blir rädd hästarna skall äta upp de och bli dålig,
då är de bättre att låta bli.
Idag kom jag iaf iväg och fira pappa, orka inte alls med något kalas igår,
var dessutom inte klar med hästarna förän efter 23 igår och sen duscha jag så de blev lite väl sent att åka då.
Vi blev bjudna på mat och tårta idag iställe =)
De har varit en seg och slö dag idag, kanske jag behöver de.
Hade lust att ut och köra Fjant men de bara regnar!
Inge kul att ut då.
Ligger vid brasan och mår gött iställe.
Funderar mycke på framtiden med hästarna, jag skulle jätte gärna vilja pröva på agillity med Fjant. De skulle nog han tycka vara kul.
Ett stort problem har jag just nu i tanken,
vi ska plöja och så om marken till våren,
så var ska jag göra av hästarna då??
Har några idéer i närheten hemma,
går inte de genomföra får jag leta bete längre bort då, men tråkigt!
Vill ju ha min familj under uppsikt dygnet runt, inte åka bort för att hälsa på dom.
Ja hoppas de löser sig under vintern iaf.
Undrar om jag ska klä mig för regn och gå ut och börja natta kaniner snart,
eller ska jag ligga kvar ett tag till? =)
Borde fixa ordning och isolera åt vatten karen till flocken men orken infinner sig ej!
Latmasken verkar kommit för att stanna..

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja ,en slödag är vad jag har haft med, MEN jag hittade en drunknad råtta i hästarnas badkar jag , så det var bara o fiska o byta vatten det,....=o(

Hörs!

2009-10-25 @ 21:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0