Skulle nr 33 och 44 kunna vara lycko tal??

Nja vem vet...
Det är allafall start nummren jag fått till delsbo.
Jenka har nr 33 och går direkt efter Linda och Crispa.
Dillba har nr 44 och får Linda och Trine hack i häl ;-)

De där med utställning och häst är jag helt grön på.
Åker med förväntningen att de är en kul grejj, hästarna inkl jag blir en erfarenhet rikare.

Då de gäller hund har jag ju blodad tand för utställning!!
Då har jag STORA förväntningar och KRAV!!
Kan de bero på att jag har haft en av sveriges vinst rikaste bullmastiff tro? ;-)
När Apotin ställdes som mest var han ju väldigt högt rankad.
Han var ju 7.e bästa han hund i sverige år 2004, 
trots att han hade en utställning mindre än vinnar hunden de året,
2 mindre tävlingar än 2.an.
Så de året kommer jag vara stolt över så länge jag lever ;-)
År 2005 kom Apotin på 30 plats,
inte mycke å hänga i granen men han ställdes ju bara en ÄNDA gång de året, då han blev CHAMPION. Jag hade ju lova honom att slippa de där om han blev champion så jag fick stå vid mitt ord.
Blir de en till hund i framtiden ska vi överst på rankingen!!!
Nu när jag ser tillbaka på Apotins karriär är jag mer än stolt.
De har ju trots allt "bara blivit 2 st 2.or" på alla utställningar vi varit på.
Resten har ju varit 1.or!!!
Å hur många BIR han har har jag tappat räkningen på...

Åter till hästarna då....
Fick just sms att Trine inte blir med....
En motståndare mindre åt Dillba då.
Ja att komma sist är väl inget drömläge för en tävlings människa.
Men man har ju samma häst med sig hem och jag vet ju att de är fina 40.p båda två.
Så blir de någon usel bedömning med låga poäng lär jag väl ta på mig skulden själv..
Men när Jenka premieras tyckte jag hon var tunn,
Nu är hon i bättre form men inte för tjock hoppas jag..
Så jag hoppas på skaplig bedömning iallafall..
Dock lär de bli väldigt svårt för mig att hinna på pappas 60 års kalas :-(
Sorry...
Men tjejerna går ju nästan sist för dagen. (55 anmälda tror jag)
Ingen aning om hur lång tid de kommer att ta, sen är de ju runt 1,5 timmar hem antar jag??

Hur som hellst har jag köpt egna nr brickor till tjejerna, blev skit snyggt på grimmorna!!
Men jag kommer nog komma med de skitigaste hästarna jag :-)
De bjuder jag på :-)
Han lär väl se hur dom ser ut ändå för jag tänkte ju borsta de värsta :-))
Ja de här blir nog spännande...
Hoppas på bra väglag och att jag kommer på en bra lösning till transporten.

Övrigt då???
Dusty började i torsdags att få tillbaka sin matlust.
Jag jobba torsdag förmiddag och Ulla-Britt & Erik var dit och kolla till.
Ulla-Britt ringde och sa att Dusty åt för fullt.
Skööönt...
På kvällen då fick hon återgå till flocken och sen har de varit lugnt, peppar peppar..
Igår var de verkning av Örly och Flinga.
Dom fick även gå på promenad båda två, själva...
Flinga fick ioförsig sällskap av Tomas, Apotin och mig upp till homna tjärn.
Hon var på hugget både dit och hem, lite förvånad att ingen prata med henne..
Arbetsglad donna de där...
Hon hänger med på allt nytt direkt.
Örly i sin tur kan stanna och fundera...
Kan man verkligen gå här???
Man får mana på han på ett annat vis, men han är inte svår att övertala direkt.

Övriga djur (katterna) mår som de kungligheter dom är, ute och leker, värmer sig vid brasan
och brer ut sig i sängen på nätterna..
Gubben ska ligga där de är som trängst, hellst tvätta Apotin en timme eller två..
Vide är så otroligt bra med sina ungar, han tar hand om dom och har koll på dom hela tiden.
Han beter sig nästan som en människa, ropar och kallar till sig dom, hämtar hem mat till dom.
Han tvättar dom go natt på kvällarna, väcker dom på morgon och ska ha med dom ut..

Nä nu blire jobba vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0