Utställnings dagen till ända..



Ja idag var de då dax att bege sig till delsbo och ställa ut hästarna.
De gick kanon bra att lasta och åka upp, gjorde ett litet stopp på vägen och tjejerna var lugna.
Väl på plats fick "mormor" hyra en box åt dom.
Själv tyckte jag 200 för en par timmar var hut löst så nej tack!
Men mormor fixa de ändå och fick dessutom boxen för 100 kr.
Dillba tyckte de var lite läskigt att backa ur transporten, men hon fick ta de i sitt tempo.
Vi kom dit vid 14 tiden och 16.45 var de Jenkas tur att gå i ringen.
Hon placerade sig 3 av 10, de är jag nöjd med,
dock var de synd att Jenka hunnit tröttna och blev seg och fick "bara" 7 p på traven.
Tur den 7:an går att påverka!
Sen var de Dillbas tur, där kan jag inte säga att jag är nöjd med resultatet direkt.
Men Dillba skötte sig skapligt, dock hade även hon tröttnat och lagt sur sidan till.
Klart man undrar hur poängen kan ha ändrats så pass mycke sen mitten av augusti.
7.a på typ var väl störta besvikelsen för dagen, men även 7:an på traven går ju att rätta till.
Men nu när jag tänker efter och tänker på andras resultat från dagen så är jag rätt nöjd trots allt.
En stor eloge till Wilma som gick före mig och Dillba med Trine på samma poäng!
Otroligt jänta =)
så modig som törs!
Å hur duktig som hellst. J
ag och Jenka placera oss till min stora förvåning före Linda och Crispa.
Vi trodde innan att Dillba skulle gå före Trine och Crispa före Jenka, men ack så fel vi hade =)
även där fick ju Jenka och Crispa samma poäng, 39!
Rosetter och godis påse var priset till hästarna, (morötter, bröd, pellets av nå slag)
påsen innehöll lite smått och gott, is skrapa, reflex bla.
Sen fick vi välja ett pris själv,
jag tog en varsin grimma med grimmskaft och flugpannband åt tjejerna, marinblått jätte fint.
Sen var de dax att bege sig hem, lasta hästar i total mörker, men de gick bra de med.
Resan tog dom med ro på vägen hem.
Bäst med hela dagen var nog ändå att få komma hem, dom var rätt nöjd att återgå till flocken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0