Bullmastiff på besök

I lördags kom Maija och hälsa på Apotin...


Apotin jag & Maija

I de stora hela  så fungera de väldigt bra mellan hundarna.
De var första gången Maija sov borta så lite överseende har jag,
men hon vart surare och surare på katterna ju tröttare hon blev.
3 gånger sa hon ifrån åt dom :-(
Hon verka känna sig trängd när dom kom för nära...
Ändå har hon ju vuxit upp med katter.
Men allt helt nytt och övergiven av husse är de nog
bättre att säga ifrån tyckte hon.


Ute och luktar när traktorn muckar hästskit..


Undrar vad dom ser??


Maija inne, sitter fint..

Vi har varit ute och gått en del...
Vilken dragkamp vi haft!!
Apotin som man får släpa på...
Maija har man fått bromsa hela tiden..
Så fort Maija pinka blev ju Apotin kvar och lukta.
Inte har han lika mycke energi som henne heller.
Han är ju mer en njutare av nuet han,
hon ville mest fram och se vad som hände i "framtiden"


Puss puss Apotin...


Kom igen nu killen!! Vi ska leka!!!

Apotin han liksom lever i sin värld han..
I början busar han och leker,
men när han är färdig vill han sova..
Så fort han la sig försökte hon få fart på han :-)
Han pröva kliva på henne en gång och då sa hon ifrån på skarpen.
Alldeles riktigt gjort av henne.
Sen gav han sig ;-)
På natten hade vi tänkt ha henne i vardagsrummet bakom grinden.
MEN där inne ansåg hon att de fanns ett MONSTER!!
Kurt var ingen favorit...
Rörde han sig blev hon så rädd,
börja skälla och reste ragg,
så de var uteslutet att hon skulle vara där!
Hon kände sig lugnare i köket,
så vi stängde in kattungarna uppe iställe så hon fick ha
hela nerevåningen för sig själv.
Hörde hon gick mellan dörrmattan och kökssoffan några gånger..


Söndag morgon steg jag upp tidigt och gick själv med henne.
Sen fick hon vara med och fixa hästarna innan vi gick in.
Kanske var vid halv 9 när vi kom in,
huset sov...
Rätt som de är smäller de till!!
Apotin hade kommit på att han hade fjälla hemma och kom
som skjuten ur en kanon :-)
Inte ofta han vaknar så tidigt av sig själv!!

Vid morgon kaffe kunde Maija slappna av riktigt..
Hon låg på kökssoffan med mig och tvär slockna :-)
Oj som hon snarka!!
Men de var nog behövligt..
Hon var inte sur på nå katter alls på hela söndagen heller..
Vi han med en förmiddags promenad innan hon skulle hem.

Sen gick Apotin och leta och leta..
Halva måndagen verka han kolla efter henne oxå.
Tur hon pinka in hela gården så han haft nå att göra.

Övrigt då??

Ja de har blivit slut på min sista semester då :-(
10 dagar ledigt var fantastiskt skönt..
 Nu är man åter på jobbet, delad tur igår.
Trött som attans när jag kom hem och skulle fixa djuren.
Tur nog pula jag i mig hamburgare och fick energi så nattningen av djuren
gick galant ändå!!
Bete börjar sina rejält och hästarna får hö på kvällarna,
igår morse fick dom även frukost.
Men idag har dom beta i trädgården 9-15 så dom blev mätta.

Jo fick en 30-års pressent av mina gulliga arbetskamrater idag.
Tack så mycke...
Ett pressentkort på granngården på 300 kr!!
Satt fint de, jag handlar ju för x antal tusen där om år
så de var ju en jätte bra ide :-)

Är väldigt sugen på en till båtresa oxå ;-)
men en hel del som ska stämma så jag lägger de på is ett tag.
 Å båt val är lite veligt oxå..
Cinderella har ju den fördelen att bussresan går så pass mycke fortare,
men paradis är ändå paradis och jag trivs på den!!
Lugn och skön båt...
Galaxy lockar oxå iomed att den är ny och stor,
men förbannat dålig tid den går..
Hur kul är de att komma hem mitt i natten??
Ja får fundera lite, årstiden lockar inte när vägarna inte är bar.
Är ju åkrädd så bussresan blir som en mardrömm.
Därimot spelar de ingen roll om havet gungar lite :-)

Nu är de väl dax att göra någon nytta..
Ha de bra så hörs vi mer..


Kommentarer
Postat av: Frida

Håll tummarna nu :D

2009-09-02 @ 23:46:27
URL: http://hellberg88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0