Sista april 2010

Ja första gången i mitt 30 åriga liv som jag är utan hund en sista april... 7 år, 7 månader och 7 dagar ägde å levde jag med Apotin... 7 verkar inte vara något bra tal för mig :( fast jag vet att de är många mer år än de flesta får med sina bullar... Idag har jag fixat och dona med hästarna mest hela dagen, jag börjar äntligen se en ende på all päls! Sissi som är äldst med sina 23 år har faktiskt mest sommar päls nu av mina :) har börjat ge lite b vitamin till de små i vattnet så får se om de släpper den sista underullen nu. I morgon är de 1.a maj och vi har fortfarande snö kvar på några ställen :( de bekräftar ju bara vilken hemsk vinter vi hade! Fy vilka köld rekord de var denna vinter. Våren kommer att mötas med glädje trots allt som hänt, tänker främst på Apotin. Men de började ju med Dusty och hennes svåra kolik i höstas, några hemska dygn med nätter i stallet och hopp och förtvivlan, just under dessa dygn blev ju Nickan utdömd till slakt. När Dusty tog igen sig gick all fokus på Nickan och ordna med slakt, tillstånd mm som drog ut på tiden då slakt först lova att ta henne men efter någon vecka ändra sig. Efter Nickan.s bortgång blev de någon vecka med sorg som byttes av att Apotin fick sin magomvridning. Efter att tagit de lugnt enligt vet.s rekommendationer började livet återgå till de normala. Då slår hemska vintern till med veckor av -30 å ända upp till -35 grader till. Då blev de till att sitta inne och elda! Apotin gilla ju inte alls den kylan, hoppa runt på 3 ben och vägra gå. När sen kylan började ge sig blev de träning och långpromenad med Apotin igen. Då kondisen var på topp, då Apotin fortfarande trava på efter 2 timmars promenad i rejält tempo i riktig jobbig teräng utan vägar och mycke branta backar så blir de så här :( De är ju delvis därför jag har så svårt att acceptera de som hände, en hund med den konditionen tror man inte ska försvinna på någon minut!! Hur som hellst kommer blogg:en komma med lite gladare inlägg fram över :) några vet vad jag menar, ni andra får hålla koll på sidan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0