Snabb rapport...

Vi börjar med hästarna. Lill flocken har flyte på galant onsdag och torsdag, Lena och mamma fick åka upp igår då så dom fick mat när vi var på djursjukhuset. Allt var så pass lugnt att Bianca fick gå kvar ute i natt, å de har gått alldeles bra! Jag hade vakande natt i natt så mamma kom upp i morse och mata lill flocken. Sen har hon varit kvar tills Tomas sluta. De kan ju vara bra utifall något händer, skulle ju vara omöjligt för mig att både köra och ligga med Apotin. Just nu lever jag på hoppet att de här kommer ordna sig, Apotin är liksom med och håller ett öga på allt som händer, han kan framför allt både sitta, stå och gå! Han är ju hemma på "intensiv vård" trots allt, får sin urindrivande och blodtrycks medicin och total vila. Han får endast ut och göra sina behov. De här med vila gick ju bra ända till andra pinkvändan idag, då satt de 3 svarta pippin i busken å då vakna han till rejält =) Då de gäller jobbe så har jag jobbar helg i helgen, dock blir jag hemma. Skulle inte kunna konsentrera mig alls där då jag skulle vara ständigt orolig om Apotin lever eller inte. Kan ju inte bara släppa allt på jobbe om de skulle bli något akut så Apotin måste in. Så nä... Inge jobb nu... Sorry... Men ibland går ju faktiskt privat livet före, om jag tvingas ta beslut på tisdag skulle jag inte vilja missa denna helgen med Apotin, inte ens om jag fick sparken skulle jag välja jobbet före!! Men om nu hjärtat fortfarande blöder så måste de åtminstone ha minskat, av de jag känner slår hjärtat lugnare och jämnare nu, dock kanske inte riktigt rytmiskt. Han har kännsel i tassarna bak igen och de hade han inte igår... Sköterskan på sjukhuset fråga mig om tid igår, jag hade ju tappa tidsuppfattningen totalt! Hon ville veta hur länge han inte andas, hur lång tid innan han var kontaktbar igen... De blev uteslutningsmetoden, täckbyxor och långkalsonger blev då blöt när jag satt, de bör ha tagit 10 min innan Tomas kom, någon minut att springa hem osv... Allt bara snurra i skallen igår och nog snurrar de lite ännu allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0