Uppdatering...

Ja igår gick Bianca med flocken några timmar utan Jenka och de var frid och fröjd. Jag passa på att häva på Jenka sele och gick på promenad, försökte tömköra henne med de gick inge vidare så vi promenera bara. Sen fick Jenka komma in till flocken, de var något lugnare än i fredags med fortfarande väldigt elak på Bianca. I morse släppte jag ut Bianca med flocken 8.30, alla gick tillsammans några timmar och Jenka var fortfarande väldigt jagig och bitig så hon åkte ut ur hagen! Tränsa och sadla henne och så motionera vi. Sen var jag hem och bytte till Turbo. Första gången han gick med vanliga sadeln, han har bara gått med putan förr. Men vi fick vända ganska snart för han började blöda så väldigt ur munnen, tog av tränset och gick hem och kolla. Såg inget fast jag bände ganska rejält. Endera har han bitit sig i tungan eller så är de någon tand som lossnat eller så, får ha lite koll på han nu då. Flocken har fungerat helt smärtfritt idag då Jenka gått själv, hon har varit in till dom några gånger men sen åkt ut när hon blivit för elak! Men hon börjar mest markera och hota nu utan att jaga. Vid halv 7 nu ikväll tog vi med Bianca och Apotin och gick mot rävafly, de gick utmärkt att gå med dom 2, Jenka fick då gå till flocken och när vi kom hem ställde vi Bianca själv. Hon verkar rätt nöjd nu, 10 timmar flockliv och nästan en timme promenad på ett nytt ställe gjorde att hon verka tycka de var ganska skönt att stå själv :) hon ställde sig och vila direkt i hagen sen =) Jag är helt väderbiten efter dagen, har i stort sett varit ute sen i morse! I morgon hoppas jag på fin väder och att Jenka accepterar Bianca mer och mer, båda brunstar ju oxå nu så de bidrar väl till humöret på dom :) Jag är mer än nöjd med Bianca! Var nog en mening med att ex Juwel av friheten och de andra inte hamna här ändå :) att dom inte hade så seriösa mattar är glad över nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0