Då har de gått några dagar igen då...

Tiden bara rusar iväg...
På tisdag morgon klev jag upp och regla klart alla mellanväggar i stallet, klädde även de mesta.
Sen var de sätta upp vinter hagar på tapeten, eller jag hade redan börjat och de var bara fortsätta om de skulle bli klart nån gång. I söndags börja jag och igår blev de helt klart. De tar tid när alla stolpar ska bytas ut mot trästolp, alla isolatorer skruvas och 4 trådar upp. Måste ju sätta de nya medan den gamla hagen står kvar för annars rymmer dom ju.
Matilda har varit kvar hela tiden så jag har haft hjälp av henne både med trådar och med Atlas.
Atlas tycker de ha varit kul med "smått" i huset och till å med gått upp på natten och tittat till henne.

Återigen till stallbygge då, på tisdagkväll stod då entligen väggarna klar!
De är dörrar och innegolv som fattas, sen är de klart att använda :-)
Locket på panelen kanske jag väntar med fram till våren, knut bräder har vi hälften hemma och hälften ska köpas, de blir 7.or och 8.or så jag hoppas de blir maffigt!!

Igår fixa jag även ihop en låda till vattnet åt uthysningarna, orka INTE engagera mig så väldigt utan tog spill bitar bara men den duger nog ändå. Den håller värmen ute på sommaren och kylan ute på vintern. Ful som stryk men funktionsduglig. Håller just nu på att drar om tråden på den hagen för slangen räckte inte fram!! Typisskt mig :-)

Igår hämta vi en till transport med spån oxå, så nu är 3 transpoter hämtad, 3 fulla små boxar med spån just nu och de gillar jag inte! 1 skulle jag ha som spånförråd inte 3!!
Men bara innegolvet är på plats ska de fyllas på där så då minskar de nog rätt rejält får jag hoppas.
De blev över 50 mil med transporten på en vecka, delsbo, nytorp, spånlass mm så nu hoppas jag de blir lungt ett tag.
Nä nu måste jag nog ut och knacka stolp innan regnet kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0