Fredag, lördag & söndag...

Fredag:
Veckans lediga dag... Fortsatte med Sissi & Tepees vinterhage, den går just nu att stänga för vintern iallafall. Dock är de fortfarande 7 trästolpar som sitter kvar och skulle behövas bytas ut mot plast, de är ju inge fel på trästolpen men för syns skull ska de bli plast även där.
Sissi & Tepee börja få hö på fredag kväll så nu är de verkligen höst här ;-(
I övrigt blev de bara de dagliga, gå med Atlas, mata kaniner fixa och dona..
Men så otroligt skönt att vara hemma hela dagen.

Lördag:
Jobba 7.30-16.00! Hem och äta lite och ta med killarna på promenad, Lite halv slö kväll då jag är ganska mör i skallen efter att ha jobbat av allt surr som är på jobbet just nu.
De var ju lyskväll i mållången som jag hade planer på att åka på men helt ärligt tyckte jag inte de fanns nå vidare till lust och ork helt enkelt...
Så jag fixa i stallet i stället :-)
I stalle får jag den ro jag behöver, lite extra energi!
Bestämde mig för att ta in 2 garderober till övervåningen igen da de blev för trångt och styggt i stalle med så många...
Så jag städa katt rummet uppe och skicka ut Tomas och hämta garderoberna.
Blev mycket bättre uppe igen när de gick skuffa undan lite saker där uppe igen.
Har ju varit sån rövarkula uppe så jag knappt våga ta med nå folk upp ju :-)
Sen var de inte mycket kvar av den kvällen heller så jag gav med mig och de blev kebab pizza som Tomas ville ha för inte hade jag nån lust och ork att fixa lunch kl 21 på kvällen.
Smaka bra med mat även om de var pizza!
Sen var de bara natta ute djuren kvar, De går hur bra som hellst att ha Atlas med inne hos kaninerna.
Även fast Långöra är lös där inne så ser Atlas honom knappt, vist är han fram och luktar på honom men de är bara skit som hägrar för Atlas! Tror inte han ens sett att de är 5 kaniner där inne.
För han såg väldigt förvånad ut när han upptäckte lilla svarten!
På kvällen fick även lill flocken börja äta hö...
Får se hue länge de räcker att fodra en gång om dagen, bete lär ju inte ta sig mer i dessa grader...

Söndag:
Jobb igen :-( 13.00-20.30, tänk förr gilla jag dom turerna, nu nästan hatar jag dom!
Hela dagen känns förstörd...
Blir ju bara de nödvändigaste på förmiddagen gjort, igår fyllde jag spån på en av lill drifterna.
Känns som att de blev bra med en stock på väg ut och att bädden nu börjar ta lite form!
På kvällen när jag kom hem blev de en snabb lunch med ägg och kaviar macka och peppar chips :-)
Sen var jag ut och stängsla in trädgården för idag betar flocken av den, förmodligen sista gången detta år...
Så nu har jag ett gäng mular som arbetar för fullt där ute :-)

Annat som hänt då?
Jag har fått räkningen på virket till stallet, har ju betalt en liten del av de vi hämta först, sen ville ju Torgny vänta med att skriva räkning tills vi hämtat allt...
Så nu kom de en rejäl utgift :-) 5 siffrig, så mer behövs ju inte sägas!
Hur finansierar snåla jag de då?
Jo jag har ju spart och lagt undan precis som beräknat, dock blev de lite dyrare eftersom jag räknat med även från september lön, men nu blev de en månad tidigare så då tog jag och sålde en sele, så nu har de stora hästarna ingen användbar sele heller då...
Den låg iallafall bara och tog plats, bakselen hängde jämt i vägen vart den än hängde så lika bra den kommer till användnig hos nån som behöver den bättre :-)

Som jag sa tidigare är allt virke hemma nu, Tomas hämta de sista i fredags, men de går SEGT med stallet nu. Jag jobbar och jobbar och är som längst ledig en dag åt gången...
Men stallet är ju så gott som kart utvändigt med färg och så.
Inne är de oxå klart fötutom att dörrarna ska målas där...
De som fortfarande fattas är överdelarna på dörrarna, fönster och ramper in till boxaran.
samt färgen på dörrarna och vindnät till gavelspettsarna, men sen så ska de väl ändå vara klart!!


Ingen Skrållan och ingen Olga har synts till ännu heller...
Skrållan har varit borta en månad i morgon :-(
Kan ju inte göra mycket mer än ropa och leta dom heller, grannarna vet att dom är borta och har lovat att ha koll...
Jag hoppas fortfarande att dom ska komma hem förstås...
Men vet ju även att fler katter försvunnit spårlöst runt om kring...


INOM NÅGON VECKA KOMMER JAG BESTÄLLA UR HÖÖKS om någon mer är intresserad av att beställa så hör av er så snart ni vet... Mycke fina häst och hund grejjer där :-)

Nu ska jag å Atlas ut på dagens andra promenix!! Huj...

Kommentarer
Postat av: Anna

En b-tur imorgon =) syns vi?

2010-08-30 @ 20:25:10
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0