Grattis Atlas 5 månader idag!!

Vad kan då sitta bättre än en liten uppdatering??

VIKT- 31.8 kg.

Alla lösa tänder är nu borta och nya fina tittar fram.


Blåsan rymmer mycket nu och de börjar bli spännande att kissa över
alla lukter nu...


Kroppen börjar nu se mer vuxen ut, fast nog ser de ut som halsen
är lite lång, propotionerna är fortfarande inte de bästa ;-)


Bak är vinklarna bra tycker jag, fram är han fortfarande lite si och så,
lite "sladdrig" i tassarna, tårna påkar lite hit och dit...


Öronen är tejpad, å så är dom tejpad, å tejpad några gånger till.
Som mest har de lyckats sitta kvar drygt ett dygn!
Vi har prövat de flesta typer av snälla tejpar nu så de är väl issoleringstejp
och silvertejp kvar att testa bara ;-)
Måste vara dålig på de här jag eller så har Atlas lyckats "vinna" igen..
Min smarta kille!!
Är de blött ute rullar man sig och stå på skallen så lossnar dom lite lättare
hälsar Atlas till er som inte vet.
Sen ruska, klia och gnida fungerar oxå!!


Nä vara med på kort tillhör inte åldern tydligen...


Aja, knäpp ett snabbt då...


En profilbild, öronen bättre...


Allt är spännande ute utom matte med kameran..


Här i gräset trivs han bra...


Ja de här kortet är matte nöjd med, äntligen :-)
Kanske ska kolla in i kameran direkt nästa gång så slipper hon jaga
mig med kameran??


Stulit en hästskit och njuter av smaken....


Fullt upp med att sno pälsglans flaskan, den vita i bild som tittar
fram bakom höbalen...
Var ju lätt att ställa sig på balen och lyfta ner den från hängaren..
Typiskt nog ser matte allt :-(


A denna gång fick jag nöja mig med en liten kvist med torkade löv...
Den som jag fick behålla var inge rolig så jag letar vidare efter nå nytt att
sno och smaka på...


Ja de var lite färska bilder från dagen...

Kommentarer
Postat av: johanna

så charmig han är :) King är nu uppe i 33 kg, ja kommer ihåg atlas när vi var å tittade på king första gången, han var så liten då, men tänk vad han har knatat iväg nu är han ju nästan ikapp sina bröder :)

föresten tack för svaret på min blogg, du har så rätt så! jag får fortsätta med mitt gammla, de här med att blogga går ju lite i perioder med. Ibland kan man skriva om precis allt å ibland kommer inga ideer fram, så i min blogg i alla fall blir de ganska hackit =/

2010-08-19 @ 19:54:27
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: johanna

sv. Kings öron tejpar vi en massa han låter de faktist sitta kvar 5 dagar som längst har vi nog haft dom på, men dom krullar sig ändå.. men ibland ligger dom perfekt så dom där öronen verkar inte veta vad dom vill :P

Taco kommer ifrån Aneby, hon har dock inte kvar sin uppföddning men kenelen hette Bullentines

2010-08-19 @ 20:03:25
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: Marie mamma till Tuva

Oj va han växer STOR killen!! :)

2010-08-19 @ 20:05:15
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: katarina

kul att se bilderna på atlas. king och atlas är lite lika varandra förutom att king är lite mörkare ska du ställa ut atlas ?

2010-08-19 @ 20:55:01
Postat av: Anna

Hon tackar o hälsar =)

2010-08-20 @ 17:05:33
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0