Hänt en del sen sist...



Ja de kan man verkligen säga att de gjort!
Å jag tycker vi har varit skit duktiga!!!
Allt som har med taket att göra är klart nu, vindskivor och dyligt, så nu kan vi släppa de.
Ytter panelen är nästan klar, fattas bara knutbräder och lock, de blir de först dä de är målat. Så inget mer vi kan göra där innan.
Inner väggarna är helt klar. Bara själva box väggarna kvar invändigt, har fått upp en halv vägg mellan boxarna mot ån, sen blir de en dörr som delar resten där. Så 4 vägg snuttar till och en dörr sen så är boxarna klara.
Största bekymmret är ju ytterdörrarna...
Jag har svårt att hitta plast fönster som länsstyrelsen godkänner...
Makrolon ska ju vara bra samt en rad andra, dock inte plexiglas som jag tidigare trott då de verkar splittra sig väldigt OM de går sönder... Jag får spåna vidare...

Appråpå spån så var jag och hämta en transport igår och ska hämta en till vilken dag som hellst.
Jag kom på de att nu har jag ju boxar över så en av småboxarna fick bli spånförråd nu.
Kommer inte hinna bygga något sånt denna höst så de fick bli en box mindre till hästarna.
Alla får ju boxplats om dom måste in ändå.

I morgon är de en viktig dag!
PREMIERING av Bianca...
Hoppas jag kommer hem nöjd och belåten.
Efter förra helgen hoppas jag att hon får bra extriört även i morgon, men de här bedömnings grenarna vet man aldrig med. Olika domare tycker olika, så är de ju men någon rim och ranson måste de finnas för dom SKA ju dömma utifrån rasstandarden och inte personliga åsikter! Samt att stammen kommer spela in i morgon...

Kommentarer
Postat av: jennie

kolla in taket! 4 hyresgäster direkt ;-)

2010-08-06 @ 23:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0