Nu börjar sista semester veckan...

Men ledig kan jag verkligen INTE säga jag varit!
Fullt upp mest hela tiden.

Lite funderingar har jag haft ang premieringen, inte ang nå siffror utan mer vad folk släpar med sig för något.
En av hästarna, tänker inte nämna ras eller kön men den var som ett vandrande lik!!
I mina ögon ska inte en häst i så dåligt skick få visas.
De vore bättre att anmäla vanvård...
Domaren bör ju avstå att dömma och tala om att den är välkommen i bättre skick!!
Nu vet jag ioför sig inte vad som ligger bakom varför hästen såg ut som den gjorde.
Men att någon med fin häst får en nolla på traven för att den travar på snedden tycker jag personligen INTE är rättvist när en häst i så dåligt skick över huvudtaget får visas i ringen!!
Hade jag haft pengar med mig hade jag förmodligen köpt hästen till nästan vilket pris som hellst!!
Jag har mått riktigt dåligt och tänkt på den massor sen jag kom hem, kollat på kort och lidit med den...


Igår var en tjej hit och titta på den sista stallplatse, hon ville ha drift och hade barfota häst så hon skulle nog passa bra här, hennes häst var en 13 årig skogsmulle kille så de skulle ju passa Lena R.G bra att dela hage och stall med.
Vi får se hur de blir om den flyttar hit eller inte.
Tror nog Atlas vill de för hon hade en tikvalp på 5 månader som han fick leka med...
Gissa om att han var rätt nöjd efter att ha härjat med henne drygt en timme!
Men bästa träningen tyckte tråkiga matte var att hålla sig lugn och kunna vara still breve varandra.

Idag har Matilda varit här och hjälpt mig stänga hage i 8 timmar.
Vad snyggt de blir med runda plast stolpar alltså!!!
Men bök att få ner dom när de är tort.
Nu finns de iallafall en vinterhage om den andra hästen flyttar hit.
Inte den största men de kan röra sig och galoppera fritt iallafall...

Stallet står still nu, virket är slut, försöka få hem mer till veckan så de blir klart nån gång.

Lilla Skrållan har varit borta 8 dygn nu, börjar fundera om någon av rov fåglarna lyckats tagit henne..
Sist jag tror mig sett henne jaga Vide iväg henne. Han men framför allt Findus är skit elak på henne.
Hur vi än letar ser eller hör vi henne ingenstans...
Hoppas och tror att hon dyker upp vilken dag som hellst...
Jag har verkligen fått smaka på fladdermus dessa kvällar då jag gått och leta henne.
De har fladdrat bra i håret flera gånger, nu ikväll gick jag och Matilda med Atlas och ropa men utan resultat.
Tråkigt när de ska hålla på att försvinna på de här viset, varje gång man hör ett skott undrar man ju...
Olga har ju varit borta ännu längre :-(
Hon som aldrig varit borta har vi inte sett till på över 6 veckor, Skrållan därimot ger sig ut på vissa turer varje sommar.
I fjol mista ju grannarna på varsin sida om oss varsin katt, båda kastrerade hanar och båda spårlöst borta med bara några dagars mellanrum så inte alls konstigt man undrar vad som händer och sker. Vi är ju trots allt bara 8 hushåll här i älmeskullen men bor ju så pass långt ifrån varandra så vi ej stört oss på varandras katter...
Ska sova nu, massor att göra i morgon å så kanske Matilda vaknar tidigt...

Kommentarer
Postat av: Linda E

Ni har väl lodjur i fagorna kanske, dom gillar katter...=o/ En tant som bor mellan oss har mistat många katter till dom, har det berättats för mig..

2010-08-09 @ 09:23:10
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0