Premiering Nytorp 7 augusti


I morse var det dax att lasta och åka iväg på premiering med Bianca.
Det var jag och mamma som gav oss iväg igen...
Här kommer några bilder och dagens resultat....



Bianca och jag i väntan på vår tur...



Visning sker, Ronny beskådar min skönhet till tjej...
 


Tjejerna i samma klass...



Här visar vi upp oss i skritt...



Här läser Ronny upp vår fina kritik och Bianca förtjänar en klapp ;-)



Bianca med sin rosett, nr 2 till samlingen nu. Jag får en grattis kram av Maj!


TYP. God rastyp = 8p.
HUVUD, HALS och BÅL.
Vackert huvud, naturlig resning, välformad rygg och kors, harmoniskt benad från sidan. = 8p.
EXTREMITER OCH RÖRELSERNAS KORREKTHET. Benad för storleken, hjulig bak, tät tåvid fram = 7p.
SKRITT Taktmässig skritt = 8p.
TRAV Lätt energisk = 8p

RESULTAT 8-8-7-8-8 = 39p G

Idag gjorde jag de jag kunde med gångarterna och lyckades få en 8.a på skritt och det är jag nöjd med!!
Jag är trots allt nöjd med 39 poäng!!!
Det är inte dåligt att stamboksföra henne på 39 poäng...
Hon hade växt tillsig och blivit hela 80 cm hög på en vecka, de ni!!!


(undrar om grus gjorde att jag fick min 7.a, väldigt många som var "hjulig" bak??)




Kommentarer
Postat av: Marie - mamma till Tuva

så duktig tuvas lilla häst är ;) hihi

2010-08-08 @ 00:31:18
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Linda E

Grattis!! Det var bra kritik det.

Ja många var hjuliga o det kan vara underlaget som strular till det lite.

Gräs e bättre det ..

/Linda

2010-08-08 @ 11:19:22
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Johanna

vilken vacker shettis :) och vilket bra omdöme hon fick!

2010-08-17 @ 13:09:54
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: Marie - Biancas förra matte :)

Men vad duktiga ni e!!! Va bra att andra oxå insett vilket "gofis" Bianca e! Vi, gammalmatte å gammalhusse i Orsa e jättestolta över lillfisan!!! :)

2010-08-20 @ 22:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0