Tisadag, onsdag & Torsdag...

Sammanfattningsvis kan jag bara säga, piss väder!!!
Regnet har stått som spön i backen helt enkelt dessa 3 dagar, i skrivande stund är de 11 grader ute.
De är väl bara inse, sommaren är förbi, å hösten är tyvärr här...
Finns de nå hemskare årstid än hösten?
Allt snack om vackra färger, rött å gult får mig att vilja kräkas nästan ;-)
Jag HATAR hösten för egen del, allt som växt och varit fint DÖR ju nu :-(
För hästarnas skull får jag väl ändå glädjas...
Dom slipper ju all fråt som mygg och knott när de blir kallare.
Å Atlas var ingen soldyrkare heller så han verkar oxå trivas bättre nu...


I tisdags var de då dax att lämna Atlas hemma själv för första gången och sätta sig i bilen och åka iväg.
Tyckte han var stor nog nu och så vore de bra om jag kom i tid till jobbet för en gångs skull.
Jag hade ju självklart sett till att Atlas var aktiverad och sov när de var dax att åka.
Jag smög in i köket och hämta bil nycklarna FÖRSIKTIGT....
RASSEL RASSEL och Atlas stod vid dörren för mig ;-(
Han älskar nu mer att åka bil och de kunde jag inte tro skulle hända med tanke på hur det var i början..


Sen när husse kom hem 25 minuter senare så höll Atlas på att gå av,
hela han vifta på sig från nos till svanstipp som bara dessa bullar kan,
ser ut som om dom inte har vare sig ben eller leder i kroppen,
påminner om en orm helt enkelt :-)
Han prata och prata, gnyr och "morrar" på exakt samma vis som Apotin gjorde...
Härligt med pratglada killar!!!



Eftersom de regnat och regnat så har de blivit minimalt med promenader dessa dagar, dels är de björnjakt så man får tänka sig för vart man går.
Dels vill vi inte bli skjuten i skogen av någon galen jägare, dels vill vi inte möta på någon ilsken jakthund!!!
Men vi har tillbringat mycket tid ute i stallet, Atlas älskar att vard där.
Igår såg jag att råttorna varit in och pissat och skite i bland Sissis täcken.
Var bara slita ut allt och skruva upp en plywoodskiva för hålet.
Tur i oturen hade jag haft då både KIEFER sadeln och nya GLOBUS sadeln hänger just i denna garderob...
Jag såg först 10 tusentals kr uppäten men efter närmare titt var båda sadlarna orörda ;-)

Lena har ju tidigare sett en råtta i sin garderob men den har stått öppen så dom tagit sig in!!
Så många katter och ändå sanne med råttor!!!


Igår var de då dax att lämna Atlas själv för andra gången...
Precis samma prossedur som dagen innan, aktivera, sova, smyga...
Å ja!!! Han var först till dörren även denna gång..
Samma glada hund 25 minuter senare när husse kom ;-)
Så nu har han nästan varit vakthund en hel timme!!!
Han har ju varit själv massor fast vi har varit hemma, men på nå vis känns de annat att låsa in och åka iväg.. 
Jolliga jag ;-)
 

Nå annat jag funderar på just nu är hästutställningen i insjön...
Ska jag ta med en ovisad och få poäng på?
Eller ska jag ta med en av de bättre jag har och försöka placera mig bra?
Ska jag ta en eller två med?
Hur skulle ni gjort???

(som vanligt lär jag inte få nå svar av er som läser, men men)

Örly är ju lika vacker nu som när jag anmälde till väddö så de är en kandidat.
Det är inte separata mini klasser så Bianca får nog stå över då hon åkt lite på slutet.
Fjant är inte heller ett alternativ då det fattas 1 dm man ;-(
Dusty ser mycket bättre ut med lite tjockare päls så hon skulle jag kunna ta...
Dillba fick ju 3 poäng mindre på 1 månad pga tjockare päls så de lockar inte heller...
Flinga blir bara finare och finare så henne skulle de oxå gå att ta med...
Jenka är oxå en liten snygging, men når väl inte upp bland de svarta 42-43 poängarna.

KLART VILKA SOM INTE FÅR ÅKA ÄR DÅ ALLTSÅ:
Fjant
Dillba
Bianca

Jag väljer bland följande:
Örly
Flinga
Dusty
Jenka

Tur de är lite tid att fundera på...
Hinner säkert ändra mig några gånger till.


Men de som kryper allt närmare nu är Atlas premiär i ringen..
Länge sen jag visade hund nu.
Tror de var Saga sist?
Eller Alice?
Eller?? Vilket minne :-/
Apotin visa jag för 5år sen, de vet jag, så jag kommer nog vara lite ringrostig jag med ;-)
Men som jag nämt tidigare så är det inte mer än träning, tror inte ens resultatet blir offentligt ens.


Nu ska jag och lilla kärleken ut och fixa i stallet lite...
Syns och hörs...

ps, håller tummen Anna...




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker att du ska ta med två, en som inte är visad och en som du har chans att få bättre poäng på =) Kramar

2010-08-26 @ 19:40:39
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Linda E

Du har ju plats för minst två i transporten så... ; o) Dina små så går nog alla fyra in så slipper du fundera. /Linda

2010-08-27 @ 10:10:19
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Pernilla

Tycker oxå att du kan anmäla två - när du ändå åker. ;-)



Måste tacka för dina vänliga ord i min gästbok! Det kan nog stämma att du köpt täcken av mej. Gillar att shoppa så emellanåt måste jag sortera ut en del för att få plats med nytt... Ha,ha!

2010-08-28 @ 20:42:11
URL: http://hem.bredband.net/granje
Postat av: Johanna

Jag hade varit mer rädd för att stöta på björnen jag :P Jakthundar tycker jag brukar vara trevliga så länge dom är rätt aktiverade, och så brukar dom vara så mycket uppe i sitt att dom skiter i andra hundar ;)



Och de där med hästen, har du platts för två så tar med dig båda tycker jag :) alltid kul att ha chans till placering och alltid bra att träna en nybörjare så att den i framtiden kan få platts med :)

2010-08-28 @ 22:01:21
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: Johanna

sv. Tack så mycket!

haha ja regn verkar ingen bulle gilla, ingen jag stött på än i alla fall.

2010-08-29 @ 22:30:20
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0