Aug. 16, 2010 stallet rött...



Ja då har de kommit på lite rödfärg på stallet då.
Jag och Matilda börja på att måla igår i hettan och Tomas kom och hjälpte till och måla de vita från stegen.
Nu tycker allafall jag att de börjar se maffigt ut!!

Har även fyllt upp med spån i alla boxar eftersom de är trångt i stallet.
Jag får väl sopa undan de om de blir aktuellt att måla inneväggarna nu i höst.
Tveksam om jag kommer hinna de eftersom SEMESTERN är slut idag och de kommer bli mycket jobb en tid framöver nu.
Men man vet aldrig med mig :-) jag kan ju arbeta på nätterna oxå...

Igår åkte Matilda hem efter att ha varit här en vecka, go jäntan som är flitig som en myra. Atlas gick faktiskt och leta henne igår och kolla i morse om hon låg i rummet...

Ni som följer med på Atlas vikt får vänta några dagar till, han är ju vägd 1 gång i veckan fram till v 20 men nu tycker jag att de kan räcka med 1 gång i månaden. Så den 19.e fyller han 5 månader så vi väger då och kanske mäter lite igen.

Fjant då, han har kliat av sig drygt 1 dm på manen nu samt svansen och även små sår på rumpan. Förmodligen är de väl sista knott invationen nu då de bara var 5 grader i morse. Jag har iallafall smörjt på 3 dagar med oljan jag tycker verkar fungera bäst och såren är nu torra och fina. På med mer kusmedel och de verkar bli bättre.

Börja tänka efter igår hur semestern varit, jag jobba ju helgen innan men måndag och tisdag första veckan var jag ledig, sen onsdagen börja jag och Matilda mäta ut grunden och torsdagen börja jag på med golvformen och sen har de inte blivit en dag ledig alls. De dagar virket varit slut har vi ju passat på att städa undan material och sen hämtat hem nytt mm. 1 enda gång i år har jag badat bara... Bedrövligt!! Men den "lediga" tiden har jag valt att lägga på Atlas främst och mycke häst har de oxå blivit... Så lat är de sista jag varit i år.
Å dag är de alltså jobbdag och tillbaka till vardagen igen...
Samma rutiner 1 år till nu då...

Jag har även mailat och anmält Atlas till valpkurs...
Men som många andra har jag inte fått varken bekräftelse elller svar om vi kommit med eller inte.
Faktiskt inte alls konstigt att många bybor väljer att åka till bollnäs och gå kurs där.
För edsbyn har ingen vidare anmälningsform, maila anmälan och sen hör man inget och ser att kurserna startat...
Klart man funderar om dom vill ha "rätt" raser på sina kurser, för som sagt vet jag flera som ej "fått" plats trots att dom anmält före "rätt" raser... Lite diskriminerings varning tycker jag!!

Nu är de dax att sätta fart... hörs...

Kommentarer
Postat av: Anna Roos

Hej Jennie.

om du har anmält dig via klubbens hemsida och inte fått svar inom en vecka. ska du göra en ny anmälan

Detta står på hemsidan.. =) De händer att mail kommer bort!! =O

Jag har varit med i klubben i massa år och trivs kanon. =)

Jag hoppas och tror att vi är måna om våra blivande medlemmar/kursdeltagare.

Tror nog bara att de blivit ett lite fel bara!! =)

Hoppas att du försöker igen. Annars går du miste om en bra klubb hi hi hi

Kjam Anna

2010-08-18 @ 20:10:24
URL: http://roosarnashemsida.net
Postat av: Johanna

ush ja gillar inte när dom dissar en för att dom tycker att man har "fel" ras.

en klubb nära mig är precis sådan, dom menar att blandraser är skräp och min hund hade inte varit välkommen då han är för liten enligt rasstandad + att han nu är kastrerad då bara en kula kom ner.

en bekant till oss gick där han har en ljus golden, kursledaren satt sen vid fikat och pratade med en annan om golden, och då sa han dom ljusa är inget att ha dom bör inte räknas som golden. humm.. undra vad dessa tänkte med??

nää ush på sånt! alla hundar är lika bra sen faller man för olika men inte ska man skita i dom andra för de!

ja hoppas att ni kommer hitta nått du trivs i sen :)

2010-08-18 @ 22:31:31
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0