Äntligen ledig!!

Ja nu är mina 7 dagar i rad på jobbet a klarad.. Å förutom i kväll så har jag min andra lediga helg sen semestern.. Bara hoppas att de blir en bekymmersfri helg nu då!! Vore de inte för djuren skulle jag lägga mig ikväll och kliva upp på måndag känns de som.

Dock är de en massa som ska göras i helgen så vila bort den går inte! Jag har en del måsten som jag inte kan skjuta upp längre nu, så jag hoppas på lite mildare väder! Sen är de lite saker som jag vill ha gjorda och hoppas på att jag hinner och orkar med. Lite motion av hästar kommer de nog oxå hinnas med. Vore kul att ut med släde.

Lite mer Tradera fynd har de blivit oxå, kläder till mig själv, jätte fina finbyxor med skärp för 1 kr, 2 träningsoveralls jackor för 1 kr st, leggings för 1 kr och 2 par fodrade byxor som passar kanon att jobba i eller gå med Atlas i. Tur nog kunde jag ha allt och de kom från samma så billig frakt. Har även ropat in en ny sadel till Fjant, en ponnyputa i fuskskinn, Matilda tyckte gamla sadeln, oxå en puta, gjorde ont att rida i, spännet på stiglädret gjorde ont i låret på henne, å den är i absolut minsta laget till henne oxå. Å ponnyputa är nog bästa alternativet för hästar som bara är 90 cm och har en kort rygg, vanliga shettis sadeln jag har hamnar nästan på korset på Fjant och de går ju inte! Den får de större använda.

Nu tror jag de blir kväller snart, pojkarna sover redan och katterna härjar för fullt. Hugo, hemlösa katten har ju flyttat in på heltid nu. Vi tog in han en onsdag och han låg uppe och sov till tisdagen efter! Han var så full med mask så de såg ut som spagetti högar på lådan, han både sket och spydde mask men nu är han avmaskad iaf, tror inte de hjälpte som de skulle för de är fortfarande mycke mask i lådan. De fungerar toppen bra med katterna inne oxå. De som är ute är ju bekant med han sen tidigare, bäst av allt med katterna är nog ändå att Findus börjat komma in igen. Han tog ju förlusten av Apotin så hårt så hårt... När han stod och slicka på Apotin och förstod att han var borta hände ju något... Han skrek hemskt och skulle bara ut, sen har han bara kunnat vara inne någon minut max innan han nästan river sig ur huset själv. Men nu har han alltså sovit inne 5-6 nätter. Skönt!! Strumpan har åter igen flytta upp till Tony och Åsa, börjar bli dax att hämta hem henne igen, bäst vore att kastrera Hugo för nå ungar vill vi absolut inte ha!! Nä men nusa får de räcka för idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0