En varg mindre...

Ja då var de en varg mindre hos oss, de var inge vidare smart att ge sig in i en hästhage, dessutom är de ju skyddsjakt på dessa vargar! De är ju detta revir som tagit så många hundar, dom har varit extremt närgången oss människor... De var en Tik som sköts idag. På gott och ont trots allt tycker jag, höll vargen sig undan oss människor och våra djur så är dom inget problem. Men som de varit här hos oss så är dom ett bekymmer. Föräldrar törs inte låta barnen vänta på skolbussen ens, å skolbussen har ju lyckats se vargarna flera gånger... Med trots allt kan jag inte släppa tanken ändå, de är ju trots allt ett stackars djur oxå, som vi människor styr över. Har de inte varit så många vargar och flera revir på så liten plats tror jag inte att vi haft detta bekymmer som vi har.
Moderaterna fick nog många röster av oss landsbyggdsbor just pga dom tillåter jakt på varg...
Hoppas att de lugnar ner sig med döda djur nu ett tag, men de är ju hanen kvar samt en eller flera års valpar, å vem eller vilka som dödat hundarna lär vi aldrig få veta...

De blev som jag skrev tidigare, Matilda prova rida på Turbo... Å jag måste säga att de gick över förväntan. Först fick hon prova hänga över ryggen 2 gånger, de gick så pass bra att jag hämta Tomas som fick hålla och så lyfte jag upp Matilda så hon fick sitta på ryggen när vi stod still. Även de gick bra så vi gick lite framåt, fungera bra de få steg vi tog, Tomas ledde och Jag var berädd att ta Matilda. Men de gick så bra så vi behövde inte åka i backen. Sen stod vi still igen och så avslutade vi med att gå lite till. De var en kanon lyckad första gång, å jag är stolt över både Turbo och Matilda, båda var lugna och duktiga. Turbo blev även rejält omskött, man och svans utredd och fina fötter. Efteråt tog Matilda Turbo och Jag Atlas så gick vi ut på en promenad, plumsa en bit i skogen men de var trevligare på vägarna måste jag säga...

I morgon ska de bli kallare igen, de har varit så otroligt skönt nu med bara några få minus grader, men nu ska alltså vintern göra sig påmind igen. Jag har massor att göra innan kylan slår till igen så förmiddagen i morgon blir de nog fullt upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0