Fridfull morgon...

Ja i morse var allt frid och fröjd på gården igen, Sissi går bättre igen som tur är!

Igår kväll kom Lena med värsta julkorgen som en julklapp från Lena R.G, mycke gott i den, så vi åt ost och kex igår kväll. Hon hade även med sig tråd till hagarna, kan ju vara bra nu efter alla gånger trådarna gått av. Som tack för de fick Lena fina fötter i stället.

Om jag vrider tillbaka kl ett år så höll jag för fullt på med stall ritningar och ansökningspapper, jag trodde inte mycke på stall bygge då utan rikta in mig på att bygga en sadelkammare iställe. Men som allt blev med fördröjda beslut från länsstyrelsen, Apotins bortgång och diverse annat så rann ju all lust av mig... Men skam den som ger sig, att få chans att få en ny livskamrat i Atlas kom livsglädjen delvis åter, länsstyrelsens godkännande kom och bygget kom ju igång. Därför har jag fortfarande ingen sadelkammare Men nu har de byggplanerna oxå vaknat igen! Jag tror nu jag bestämt hur och var bygget kommer att ta form. Jag ska göra ritningar och se om fantasin kan bli verklighet, sen blir de till att samla på sig diverse saker så att så mycket som möjligt finns hemma när bygget drar igång. Denna gång kommer de krävas lite jutning, jag är inte riktigt hemma på den biten men jag kommer klara de galant har jag bestämt mig för ;-)
De kommer bli en lång smal sadelkammare om de blir som Jag tänkt mig, de blir ganska lågt i tak då jag förhoppningsvis kommer ha någon form av värme där inne. Mer om de här kommer komma vart eftersom jag planerar och allt eftersom de kommer komma hem saker, har lite trådar ute på material, virke blir de att köpa av samma som till stallet.
Idag har jag slöat mest tycker jag, muckat och fixa lite foder, varit ute med Atlas osv, bara de vardagliga typ! Vet inte vad de blir resten av dagen men de finns massor som skulle gjorts...

Idag kom mitt nya utställnings träns med posten! SÅ SNYGGT!! Även om jag inte har snyggaste hästen nästa utställning så har jag snyggaste tränset ;-) nej då, skojja bara...Men jag är super nöjd med de, litet och nätt men ändå väldigt rejält! Jag har bestämt vilka de första 4 som ska visas är, de blir en mini, Bianca då alltså och 3 stora. Fjant, Örly och Jenka är dom som ska ut på först. Sen tänker jag trotsa rejält och visa Flinga på 3 års premieringen trots att hon inte kan få vare sig diplom eller RS nr ;-( Ev att Dusty oxå kommer att visas då och förhoppningsvis får en par poäng högre än sist, hon har mognat mer i kroppen sen då, dock är Hon ingen 40 poängare precis men...

Både vad de gäller häst och hund utställningar i år så finns en hel del nya regler, mest då de gäller hund faktiskt... Alla 1.or, 2,or osv är borta, nytt verkar de oxå vara med cert och mycke annat. Så jag har en hel del att plugga på, de blir mycke nytt så de känns som att börja om från början på nå vis...

Nu ska jag polera tränset som är insmörjt med fett, sen sätta ihop de! Å vad jag längtar att få använda de ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0