Helgen har varit underbar tycker jag...

LEDIGHET ÄR UNDERBART!!! Jag skulle kunna vara ledig jämt, dagarna skulle flyta på så bra ändå, jobba hemma 75 % räcker gott och väl för min del. MEN ekonomin tillåter ju inte de tyvärr!!

Igår blev de lite gjort av de Jag tänkt göra, Tepee och Jenka blev verkade, små drifterna urmuckade och uppspånade.. DE fryser fast de mesta när man har spån, lite att hacka lös samt att spån innehåller lite vatten så de blir lätt att allt fryser vill en ända stor kaka. Inne hos Lena är de bättre, hos Sissi och Tepee är de blandat med grus så där är de oxå bra. De är bara fylla nytt hos de små när allt fryst, då håller de sig mjukt ett tag och DE märks att dom gillar att ligga där när jag fyllt på med nytt!! Matilda kom förbi en vända igår igen, de var milt ute så vi passa på att gå med ATLAS medan de bara var runt - 4 grader, han halta inget då så jag funderar på om han är känslig mot kylan? Täcket har han kommit på att de är en varm och bra sak!! Dock vill han gärna leka häst mellanåt och bocka och trixa lite, men i skrivande stund är de - 23 och vi var nyss ut och då var han rätt glad att ha de på! De märks att han gärna vill ta på de, han kryper snällt in med skallen och hjälper till att lyfta bakbenen så fint..

IDAG har de oxå blivit en hel del gjort, små hästarna hade knäckt en stolpe och Lena rivit sin tråd så de var näst intill fri passage mellan dom Hagarna, tur stolpen gått av med 2 dm kvar så de gick spika på en ny på den. DILLBA är verkad oxå, så inte alla kvar nu. Sissi har fått på sig täcke i natt igen, har ju sänkt täckes tempen till -20 grader på henne i år, sen tycker jag att hon ska få lite hjälp, dock tycker vi olika i den frågan, hon visar inga tendenser att frysa men visar att hon inte är vidare förtjust i täcke alla gånger...

SOM några märkt är bloggen just nu lösenordsskyddad!! VARFÖR?? Jo av flera anledningar. Jag har haft så många okända besökare på sidan, vist är de roligt med besök men inte när de är fler besök än jag känner folk! Jag har funderat tidigare om någon "snokat" runt här av någon anledning, för jag ser ju antal besökare och antal sidvisningar per dag, enligt den statistiken är de en eller flera som kollar bloggen xxx antal gånger per dag, men som ändå inte ger sig till känna!! DROPPEN var ändå här om kvällen, då fick jag ett sms av någon Fredrik i Norrköping som påstod att vi chatta på MSN i förrgår kväll!! men jag har inte ens MSN!! Jag hoppas ju förstås att han fått fel nr på nå vis, för hur kul är de om någon utgett sig för att vara JAG på MSN??! Jag kan ju bara gå till mig själv, får jag ett nr av någon okänd skulle jag absolut kolla att namn och nr stämmer, men de är Jag de!!

Bloggen kommer inte vara låst länge heller för den delen, den öppnas inom kort! Jag vill ju skriva av mig och ha något att läsa igenom när jag blir gammal ;-)

Ska man bli glad eller ledsen när någon frågar om jag bor med mina föräldrar??? DEN frågan fick jag på pizzerian härom kvällen! vid min ålder är de inte en vanlig fråga precis.. ser jag så ung ut eller bakom flötet eller hur ska de tolkas?? ;-) Nu blir de elda, fixa, sova.. så hörs..

Kommentarer
Postat av: Ingela

HA ha. Ta de som en komplimang du.Du ser ju så ung o fräch ut.Dom som inte känner dej kan inte veta vilken grov jobbare du är.med den lilla kroppen:)

2010-12-13 @ 18:08:28
Postat av: Kicki

Du ska tolka det som att du ser mycket yngre ut än du är.......hahahaha hur lät det där då. Du ser inte ut som 31 men inte heller en pipig fjortis. Kram påre.

2010-12-15 @ 23:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0