Hinner inte riktigt med...

Vad fort tiden går!! Andra advent är redan förbi, å här är de fortfarande bara en stake uppe... Men de är nå hela tiden så jag hoppas på mer tid till pynt nästa år iställe!!

Så vad händer då??
Ja egentligen inte mycket alls... Men allt tar sån tid nu, ute tar de mer tid med djuren, svårt att mucka när de fryser fast, vattnet fryser och de är ett massa onödigt jobb att bära ut vatten och sen kasta bort is! Tycker ändå att de är bättre i år än tidigare nu sen jag har lådorna att ha vattnet i. Men vid -26 tycks de inte hjälpa. Sissi är mycket bättre i sina ögon och har inte fått medicin på 2 dagar nu och ögonen är torra. De började på höger öga och när de var bra börja de i vänster. Hon är fortfarande stel i sitt högra fram, hon rör sig och så men går lite orent. Övriga hästar verkar ta kylan bra och tycker de är skönt när de är myggfritt!!

Själv är jag mitt i en mördar vecka på jobbet, 7 dagar på rad jobbar jag nu, dock är 3 av dom gjorda nu, hade långpass i helgen så lite seg är jag allt!!
Till helgen är De första helgen sen jag var iväg till insjön i oktober som jag blir LEDIG!! Så de blir väl andra lediga helgen sen semestern då... Tänker inte göra mer än jag behöver då känns de som!! Jag funderar mer än någonsin på om jag ska ta ut "skiljsmässa" från jobbet? Ja gå ner i tjänstgörings grad mer alltså... Men vi får se, delar liksom in jobbet efter vissa veckor så går de ändå, just nu räknar jag ner mot jul.. Sen har jag ingen planering så jag måste skaffa mig nå att blicka fram emot! Efter semestern blicka jag fram mot utställning med Atlas först, sen nästa etapp blev utställning med Örly och Flinga, nu är De alltså julen jag ska förbi. Knäpp?? Jo lite ;-)

Jag väntar på mina skattepengar nu.. har smidda planer för dom, Men skulle även kunna sätta plan b i verk då de är uppvärmda vatten baljor till Hagarna.. så jag måste fundera mera!!

Atlas befinner sig just nu i spökåldern, de händer mycke med hormoner och så nu och ibland finns spöken överallt!! Vissa gånger reagerar han Inte på nå, Andra gånger kryper han ur skinnet! Till å med så han Har gått inne och haft svansen mellan benen, rest ragg och morrat. De börja med att han blev rädd för Tepee i stalle, sen har de fortsatt mer eller mindre, vissa dagar mer än andra. Vi hjälper han så gott vi kan och hoppas de ger sig snart!! Tror även att han Har lite växtvärk eller nå, i söndag när Tomas gick med han blev han lite halt, de är bättre inne än ute, syns mest när han går, inget när han galopperar, vi tar små korta promenader nu på hårt så får han vara lös ute på gården och känna sig för lite själv. Men som vanligt vill han mer, tur kylan kom åter för då är han Hellst inne. Lite svårare att aktivera denna smarta kille inne!! Pyramiden är en bra sysselsättning som tur är, sök fungerar oxå bra. Så myser vi en hel del förstås!! Tror att han börjar vänja sig med våran varma inne temp nu, för de händer ganska ofta nu att han lägger sig i rummet framför brasan :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv, ja de blir nog bra =) Ja inge roligt med vinterkyla och när man har djur. Klä på sig riktgt när man ska ut. Nu är sockorna klara iallafall =) Kram

2010-12-07 @ 20:08:52
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0