Ingen sovmorgon idag heller...

Å vad less jag blir!! Vid 7 kommer Tomas och ruskar på mig och säger att de står en lös häst på gården.. Ja inte är de då någon av mina svara jag.. Å de var de inte heller. Fodret som var packat till Lill flockens frukost var uppätit, Skit lite var stans på gården och små hästarna hade fått en balja ur drucken. Tufft de tycker jag att stå mot eltråden och dricka vatten från utsidan!! Tomas lyckades fånga in hästen och jag fick ut och packa om fodret till de små och mata dom, sen var de bara mucka av gården så Atlas kunde komma ut. Så åt h*l*e*e med den sovmorgonen blev de då...

Nu när vi ändå är vaken är de liksom ingen ide att lägga sig igen, jag dricker kaffe och Tomas skurar ur kamin. Bara de Ljusnar på ute ska jag ut och börja med driften hos de små. Mucka ur och fylla spån där idag tänkte jag. Sen är de typ 40 hovar som skulle behöva lite vård! Därför skulle de vara skönt med Lite mindre minus grader. De blir svin kallt att hålla verktygen... Igår laga jag Sissi och Tepees foderhäck lite provisoriskt, de var - 17 grader och inge vidare att hålla på med järn då, men en ny bal skulle hem så de måste göras... Sissi har ju börja på att gå upp i häcken och kräfsa ur fodret när ena sidan fattades. Hon drar ut fodret och gör en egen ströbädd av de, sen ligger hon och myser där helt skyddad av vinden, ganska smart gjort tycker jag!

En annan som är smart är ju Atlas.. jag gömmer alltid mina öronproppar under min madrass i sängen. De har börja försvinna spårlöst och jag har fundera på Vad jag gjort med dom? Men i veckan kom svaret när de blev helt tyst i huset och jag förstod att Atlas gjorde nå hyss, gick in i sovrummet och kolla... Mycke riktigt, där sticker de ut en halv hund mellan madrasserna, bakbena står på golvet och halva Atlas mellan madrasserna, vilken syn! Men vad gör du?? Absolut ingenting såg han ut att svara, men propparna var borta!! Så de är alltså han som snor dom!! Förmodligen har han ju ätit upp dom för spårlöst borta är dom, eller så har dom åkt på golvet och in i dammsugaren...

Nu börjar de faktiskt bli ljust ute så då ska jag klä mig och ut och börja på lite.. Ha en trevlig helg alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0