Lördag, trött på snö...

Vilket väder, de bara snöar och snöar... Känns långt till maj nu!

Fick just veta att Gerd uppe i måndagsfallet har haft en varg i sin hästhage nu på morgon, en stor en. Tur för den att den valde den hagen och inte någon annan för då har de varit PANG och en död varg!! Tragiskt men sant... I våra hagar ska våra djur vara trygga, inte behöva bli hotad av rovdjur...

Igår kväll tog Matilda och jag ut Fjant, de blev en tolkvända med tefatet, allt gick jätte bra tills jag fick för mig att prova åka i djupsnö... De gick ju inte alls ;-) Tefatet skar ju ner direkt, jag hade sagt åt Matilda att inte släppa och de gjorde hon inte heller, men hon fick åka på mage efter tills vi kom upp på vägen igen. Hon fick rätt mycke snö innanför kläderna kan jag säga... Fjant han bara gick på, tungt och djup snö verka vara hans grejj för jag såg hur han mös när han fick kämpa lite. Väl på vägen fick Matilda hämta tefatet och Fjant sund så snällt och vänta. Jag använde lösbröstan och draglinorna samt tömkörningsjorden och de fungera utmärkt, dock kom Matilda väldigt nära baken på Fjant så de skulle varit lite längre linor, nu är ju som tur var Fjant ingen som sparkar men en olycka kan dock hända ändå.

Idag vet vi inte riktigt vad som kommer hända och ske, de blir väl till att trotsa vädret och vara ute även idag. Några hästar ska in på skönhetsvård och så tror jag de blir så att Matilda ska få prov rida Turbo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0