MS. Rosella 30/11-10

Ja nu har Tomas fått sin "40 års present", han fick ju en båttripp av mig då...
Men vi bestämde att vänta tills de började servera julbord onbord och så de värsta höststormarna hade gett sig...
Så efter lite stök och bök löste sig allt till slut ändå!!
Mamma skulle vara djurvakt här, å då fick Joline för sig att börja löpa...
Samt att mammas bil balla ur...
Men Lena ställde upp och låna ut bil samt passa Joline så de löste sig så.
Men för att Lena skulle slippa vara utan bil så fråga vi Erik & Ulla-britt om dom kunde lösa av mamma på kvällssidan och de kunde dom.
Men si då jobba Lena och behövde inte bilen ändå...
Men nu blev de så ändå att mamma och Långmos byttes av vid 18 tiden.

Vår resa började väl kl 05.00 med att stiga upp, jag fixa ute djuren och Tomas rasta Atlas och gav han mat.
Strax efter 06.00 åkte vi då mot söräng för att plocka upp Marie och Hans-ove.
07.15 gick bussen från bollnäs, via söderhamn och gävle...
Vilket skit väder vi åkte in i en sväng, såg inte många m framför bussen...
De stod någon tradare eftre E.4:an samt några bilar i diket, en lastbil hade välta flaket i en rondell..


Typ så här bra sikt var de.... Stackars han som körde...


Såg lite mer åt sidan där de inte var någon snörök...

Ca 11.30 kom vi fram till kappelskär och hamnen..
Vi fick gå ombord direkt i stort sett då maten serverades direkt vid avgång 12.00.


På väg ombord på landgången...


Hamnen...


Bildäck på MS. Rosella


Rosella..


Marie, Tomas & Hans-ove


Tomas ombord.. Lite vilsen må jag nog säga att vi var när vi ingen hytt hade..
Viste liksom inte vad man skulle göra av sakerna..
När vi kom till maten fråga jag över jackorna, hon sa att endra lämna dom i skåpen nere
eller ta med dom in.. Alltså fanns de skåp då...



Vid matbordet, jag var nöjd med maten, de jag brukar äta fanns där..
Marie därimot missnöjd...
Jag pröva lax, men fy!!!
Slemmig och man fastna med tänderna i benen ;-(
Lika äckligt varje gång jag prövar...
Laxen får mig att tänka på en katt tunga, sträv och slibbig och de äter man ju inte heller!!


En som tuggar och ser nöjd ut, knäcken var nog dagens favorit för Tomas!


HAVET,,, vore olikt mig att inte knäppa ett sånt här kort...


Framme i mariehamn.


Vackert.. solnedgång på finskt vis ;-)


Både öppet vatten och isen lagd.


vad vore resor utan naturbilder???


Ja alla däck såg inte allt för trevlig ut.. Byggplats??


Mariehamns hamn...


Mer mariehamn...


Ja de var några av bilderna från resan, datan är för slö för att jag ska hinna ladda upp fler nu.
Vi kom hem strax före 23 någon gån och då blev de till att byta om och natta ute djuren,
foder och vatten måste dom ju ha trots att vi var på ¨semester".

Tack till er alla som gjorde den här resan möjlig för oss alla 4.
Både mamma och Ingela fick ju ta ledigt från sina jobb för att vi skulle kunna åka.
Även tack till Erik och Ulla-britt som löste av mamma och gjorde Atlas sällskap.
Å tack till Lena som ordna åt Joline och stod med bil...
(att de alltid ska vara så många inblandad när vi ska nån stans ;-), he he)

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST SÅ KLART.....


Guldgossen var så nöjd och glad att vi var hemma...
Bilden från dagens promenad..


En till dagsfärsk Atlas bild...

Kommentarer
Postat av: Anna

Mysigt med en minisemester =) Mindre roligt med bussresan men dit och hem kom ni =)

2010-12-01 @ 20:41:47
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Marie

Ska jag åka igen så vill jag inte äta julbord och inte åka buss men annars så är jag på :)

2010-12-03 @ 23:01:47
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0