Nu är de stängslat...

Ja jag har satt upp 2 dubbla trådar i trädgården nu så jag hoppas att de står emot vildhästen lite åtminstone om hon kommer i natt igen. Natten som var hade jag ju stängt igen stallet då Lenas foder står där inne och de har jag ingen lust att bjuda bort! Men med facit i hand hade de varit bättre hon åt där iställe för att förstöra mina hagar. Så i natt är stallet öppet och maten serverad.
De är så onödigt att Sissi ska behöva lida när de blir så här! Hon är inte halt nu men väldigt försiktig när hon går så nå tok är de, tror förstås att hon sparkat i från och sträckt sig fram på nå vis, men som sagt, ONÖDIGT!!
Törs inte tänka på vad som händer om mina skulle komma ut, vägen nära och än värre ån som är öppen i mitten och svag is...
Ny stallet är avskottat nu, jag byggde en sak på 4,5 m och ca 2 m bred så man kunde stå nere och dra ner snö med den, jag fixa ena halvan innan Tomas kom hem, men sen var armarna trött och Tomas fick fortsätta på andra sidan, å han tyckte de tog för lång tid så klart stress Nisse sa han hämta stegen och klev upp...
Börja bra, efter ett tag ser jag ett snömoln och skovelln kommer med en väldig fart utöver taket, plötsligt ser jag pannlampan nere i snöhögen!
Shiiit......
Jo mycke riktigt, Tomas hade oxå följt med ner! Han hade ramlat av taket....
Tur i oturen klara han sig utan en skråma! Gissa om att jag blev irriterad när han klättrar upp på taket igen! Men han är envis och jag hade säkert gjort samma om jag inte gjort mig illa, han hamna i djupsnö som tur var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0