Tisdag 14.e december 2010

Ja halva december är snart till ända oxå då, vart tar tiden vägen?? Kan man trycka på paus eller?? Snart sitter väl jag gammal och grå och undrar varför jag inte hunnit med de å De... Man lever ju bara en gång och DE är en hel del jag skulle vilja ha gjort!

Just nu är de -19 ute och +19 inne så de är elda som gäller, har nyss varit ute med ATLAS och vi kom så långt som till postlådan innan vi vände hem, de är inte många 100 m dit men svårt att gå när de är kallt. Vill ju inte gå för långt och riskera att inte ta oss hem! Med vi är ut många gånger iställe då. Täcke som gäller på Atlas och mycke springa och busa så han håller värmen. Så fort vi stannar står stackarn och trampar och byter ben. Tror kan skulle behöva varma stövlar ;-)

På hästfronten är Jag och Sissi oense om täcket mer än någonsin! Igår morse när jag kom ut hade hon täcket enbart runt halsen! Ändå hade hon en extra gjord som skulle hålla täcket på plats. Bensnörena var avsliten och lika svansremen, hon hade lyckats krypa ur ganska fint för täcket var helt i övrigt. Men de måste bli en väldig skaderisk att ha täcket på de viset? Så kanske är de Jag som måste ge mig ändå?? Om hon skulle tycka de var kallt bör hon ju behålla täcket på och inte göra allt för att få av de? Så jag får väl sänka täckestempen ändå jag... ÖVRIGA hästar klarar sig ju bra i kylan än så länge, små killarna leker och har roligt mest, Flinga styr och ställer så där får jag nog min nya flockledare så småning om!! De kommer nog bli bra om någon kliver upp och tar över Nickans roll, Fjant och DILLBA är väl dom som bråkar mest sen Nickan försvann, dom gör liksom aldrig upp utan ryker ihop med jämna mellanrum. De var sällan de hände när Nickan fanns i flocken.

Nu hoppas jag på att min nya sadel kommer som den ska, betala den igår och den bör komma innan helgen hoppas jag! Skulle alldeles ha skicka efter nylon stigläder åt den oxå. Någon som ska beställa ur Hööks eller Börjes? För de blir nog så att jag skickar efter om jag inte hittar nå på Tradera ;-)

I söndags kom Marie och Ove upp, jag bjöd dom på min "nya gryta" dom verka gilla den så den törs jag nog bjuda på fler gånger. Atlas verkar gilla Tuva, undra på de, hon bjuder på mat och låter och bär iväg över golvet som en liten leksak :-) hon fick sig en nick av en bulletass men sa inte ett ljud så hon verka tålig, eftersom de är sån storleks skillnad så får vi ju vara med och passa hela tiden, Atlas skulle nog inte göra något elakt men han är ju klumpig och tror han är liten och Tuva håller nog inte för att klivas på eller sitta i knä ännu!! En liten spya fick killen prova på, de kan gå så om man ligger med vid matbordet, ha ha jag är så inne på mask nu så när Tuva spydde var jag helt säker på att hon hade mask!! Men inte då, hon hade ätit ost!! Ha ha men de såg lika ut ;-)

Nu ska jag försöka mig ut och mucka lite, funderar på om jag ska linda grepskaftet, skulle de bli mindre kallt då tro??

Kommentarer
Postat av: Marie - Biancas förra matte :)

Jag lindade skaftet på grepen med hockeyklubbatejp - skitbra så slipper man frysa om fingrarna ;-)

2010-12-20 @ 18:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0