Dropp... Dropp... Dropp...



Yes Yes Yes!
De är nu andra dagen de droppar från taken :)
de går äntligen mot ljusare och varmare tider, vist de är långt kvar till våren men allt känns mycke lättare nu när man börjar se att snö och kyla trots allt försvinner.
Många bakslag väntar ännu men snart så är de vår!

Jag jobba en sån där 13 timmar borta hemifrån igår :( tråkigt men nu är de gjort.
Skynda mig och fixa allt snabbt med djuren igår kväll, snabb och fusk mucka men tog reda på resten i morse.
De blev en tidig kväll igår faktiskt.
Tror kl var 23.30 när lyse åkte av och inte låg jag vaken länge innan jag somna heller :)

Har hittat hingst till Dusty oxå, vilken skönhet!!
Svart skäck mini, de tråkiga är att ägaren inte viste om han skulle användas på utomstående ston i år, andra tråkiga var avståndet, ända nere i södra skåne :( men planerar jag in bra så kan jag stanna där på semester några dagar och hoppas på att hon tar sig direkt.
Men hur kul skulle de bli om de inte gör de då?
Nja kanske bäst att leta på närmare håll ändå?
En annan hingst jag tittat på var tyvärr exporterad :(

Först och främst lär jag se hur de går när länsstyrelsen kommer, tänk om de blir nit för mig så jag bara får ha 9 hästar på gården!!
Då blir de en för mycke redan i maj :-/
Klart dom kommer hitta nå att anmärka på, de gör dom ju nästan jämt, men tror inte de finns såna stora brister att de blir förbud iaf.
Så de blir väl till att åtgärda och få återbesök i såna fall.
Ser faktiskt fram emot besöket oxå, jag vill ju ha de så pass bra de går att få de, lätt att man blir hemma blind och inte upptäcker allt själv kanske.
Så att få gården synad av proffs ska bli intressant :)
Nu börjar de bli dax att fixa någon mat,
sen hästarnas tur för mat och sen lär jag åka till jobbe igen...

Bilden är tagen efter falu vägen igår,
otroligt avkopplande att ge sig ut på en 2 timmars tur igår em, med betalt dessutom =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0