Godkänt!!!

Å vad skönt!!
Men vi börjar väl från början då...
Just precis som jag gått med Apotin och kom hem satt jag fast han på bron, tog vatten hinkarna och skulle in och fylla vatten, då kom en bil.
Länsstyrelsen!!
"Oanmält" besök :)
Ja klart jag väntat på dom men trodde ju dom skulle "boka" tid när dom håller till i gävle.
Men men.
De blev rund gång på gården! Visa alla byggnader och hästarna.
Klart var ju att Örly, Flinga å Dusty skulle inspektera inspektören :) han blev inte av med dom allt för lätt! Helt omuckat var de ju så klart hos de små, tur jag mucka sent igår!
Små drifterna var ok.

In i stallet, såg han kolla på min el dragning där, fick förklara att de bara användes vid behov och att de inte ligger ström på för de är stick kontakt till stor boxarna.
Tak höjden mättes aldrig, han tyckte allt såg ok ut i sin hel het med tanke på att små hästarna ändå inte når taket.

Ut till stor driften, typiskt så har ju sissi problem med ett öga igen!
Men även där såg de ok ut!

Sen gick vi in, 5-6 st a-4 papper med frågor och punkter skulle gås igenom!
De blev full pott rakt igenom utom på buller frågan men den var inte aktuell eftersom ingen fläkt finns i stalle, sen frågan om förprövning skrev han att de var på g.
Alla pass fick visas upp och även stall journaler.
De är inte lag på journal till häst men han tyckte de var bra att jag hade.
När alla runt 50 frågor var besvarad så sa han att allt var ok, att de kommer komma papper med posten som intygar att stallet är kontrollerat.
De fanns inga hinder för att ha 10 hästar som de verka.
Han lukta på foder och ställde massa frågor.
De känns otroligt bra nu när ett proffs sett med sina ögon kontrollerat allt, för som jag sagt tidigare blir man lätt hemma blind!
Men ingen åtgärd!!
Vad skönt!!
Nu ska väl allt vara i sin ordning då hoppas jag.
Så nu väntar jag vidare på bygg svar...
Nu börjar hjärta återgå i sin naturliga takt :) känner mig lugn och nöjd...
För lite nervöst har de ju varit trots allt, tänk om de fanns brister så inte hästarna haft de bra...

Kommentarer
Postat av: mamma

va skönt att det var oki.

2010-02-09 @ 12:01:07
Postat av: Jennie

Ja du anar inte vad lättad jag blev!

2010-02-09 @ 12:20:24
Postat av: Syster Yster

Men vad skönt att allt var till belåtenhet... =)

2010-02-09 @ 12:37:34
Postat av: Jennie

Ja de var de verkligen :) så nu behöver vi inte oroa oss mer för hur de ska bli i maj månad då de blir "10 st" hästar!

2010-02-09 @ 12:46:41
Postat av: Anna

Va härligt att allt gick så smidigt :)

2010-02-09 @ 17:48:12
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Jennie

Japp Anna, helt underbart :)

2010-02-09 @ 18:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0