Lördag...

Ja igår på dagen maska jag av hästarna igen, senare på kvällen hade de kommit ut små maskar igen :( samma som förra gången! Även denna gång har de kommit från ändra Dusty, Örly eller Flinga. Nästan helt säker på att de är från Dusty. Hon har stått och kolla på magen i bland och sett lite irriterad ut, precis som att magen inte är som den ska! Som tur var så var de inte lika mycke den här gången så de blivit någon kolik eller andra bekymmer. Men funderar på att skicka en skit på analys för att få bukt med problemet. Planerare som jag är har jag redan börjat fundera på hag sättning till våren. Nästa vinter har jag tänkt halvera vinter hagen till de små för att ha mindre trådar som leder ström. Just där dom går som mest nu ska jag ha den, de är ju faktiskt där vinter hagen oxå satt från början. Just denna vinter, och även förra har de ju varit så mycke snö så hagen har mest bestått av massa stigar och ibland har någon haft rally i djup snön ändå :) Om de nu skulle bli nytt stall blir de mycke nya hagar överallt, de blir ju 2 längre men smalare åt de stora iställe för en kvadrat som de är nu. Även rid och kör bana planeras i så fall. Har ju fina runda plast stolp åt en sån. Sen kan de vara skönt att ha någonstans där man kan arbeta med hästarna lös om jag ex vill lös hoppa eller dyligt. Men allt beror på hur länsstyrelsen ställer sig till bygge så de är bara till att vänta... Har iaf räknat ut hur mycke virke och övrigt som kommer användas, även pris på de mesta från olika ställen, å jag kan inte alls hålla med om att byggmax är billigast! De finns både billigare och bättre kvalité på närmare håll dessutom! Idag funderar jag om jag ska släpa fram släden och pröva den för första gången. Fjant har aldrig dragit en riktig släde så kanske jag borde vänta till jag e frisk?? Ja vi får se vad som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0