Snöskottning...

I fredags klättra jag upp på små hästarnas drift och skotta av all snö där, andra gången i år de görs. Tungt att sitta och skotta när armarna är för korta, liksom räcker inte till. Men taket är för brant att gå på när de är halt där uppe så de finns inga andra alternativ. Svetten forsa så tar de som ett tränings pass! Igår lördag var de kalas för Marie som fyllt år i veckan. Som vanligt var vi de första som åkte hem, hästarna skulle ju ha mat. Bestämde att vi skulle äta tacos med dom på kvällen. När dom kom så ville pojkarna ut och leka med sina skotrar. Sen åt vi och mätta blev vi nog alla 4. När dom åkte hem var de dax att fixa djuren för natten, de blev inte mycke gjort alls igår här hemma. Sålde en sadel till Lena och Lena så nu har dom den nödvändigaste utrustningen till att börja med. Sålde även av de där 7 Täckena förra helgen som ingen kunde ha. Idag har jag skotta av stor hästarnas drift, hu vad med snö! Närmare 4 dm fast de varit skottat där oxå en gång tidigare. Tomas lyfte upp mig i skopan, sen åkte smarta han iväg till grannen och skotta. Jag skotta och skotta, svettades och svettades, men sen blev jag klar. Men inte kom de någon och lyfta ner mig inte!! De var ju inte speciellt skönt att sitta på ett iskallt plåttak dyngsur i svett och fullt snöväder som smälta så jag blev blöt rätt igenom. Ingen idé att ropa heller för ingen skulle ha hört, hoppa var inte heller bland de bästa alternativen för på sidan de är lägst är de massa träd och sten och bryta båda fötterna hade jag ingen lust med. När tålamodet mått sin gräns kom traktorn, å behöver väl inte tala om vilket humör jag var på ;) in i värmen och tina, torka och lugna ner mig. Sen har Dillba fått snygga fötter och varit ute och motionera idag, hon sköter sig bra tjejen, hon har ju blivit mer kontaktsökande och mer social den tjejen nu och vi samarbetar kanon nu :) vi har båda ansträngt oss för att hitta varandra och vi har lyckats! De har tagit tid men var:t värt de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0