Tisdag 16 februari...

Oj vad långt vi kommit redan, snart blire vår!! Hänt sen sist då? Jo på lördag kvällen efter 21 så blev de motionera mera hästar. Hade då vilat upp mig och kände mig på g igen. De blev Dillba och Jenka som fick komma ut på promenad. Söndagen bestod mest av ingenting, gick enbart med Apotin, mucka och de vanliga sysslorna. Marie och Hans-Ove kom upp en sväng. Tomas bjöd på alla hjärtans dag mat från pizzeria bandy, kyckling sallad blev de åt mig... Tepee och Turbo blev verkad under helgen oxå. Jag har även beställt en spritt ny sele med lös brösta, bak sele å drag linor. Så nu kollar jag även efter ny vagn! Sett en toppen fin som uppfyller alla krav jag har och alla krav nya selen har men den är lite långt bort och priset något högt, eller den är ju helt klart värd pengarna så klart, 1500 billigare än då den var ny men jag vet inte om jag e beredd att lägga så mycke pengar på körning just nu. Så de lutar åt att de blir svängel och lite nya fästen på min vagn så länge. Har även starka funderingar på att lämna iväg någon eller några på inkörning nu i april/maj. Känns som att min tid inte räcker till åt alla som skall köras in :-/ sen har jag ju ingen daglig hjälp heller så hatta hit och dit och leta någon som hjälper har ju inte fungera så bra tidigare. Så får jag en par st inkörd av en som kan så är de ju bara underhålla och träna vidare hemma sen, då blir ju även jag mer duktig på körning hoppas jag. Har kontakt med en toppen tjej som kan fixa inkörningen åt mig så de lutar åt att jag lämnar dit någon häst i vår. Frågan är bara vem eller vilka?! Lite att fundera på igen då =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0