Träning med Dusty!



Tömkörnings gjorden passa Dusty perfekt tycker jag, eller den fungera i alla fall perfekt!
Har arbetat henne lite på volt och på rakt spår idag.
Hon är ju inte van men ack så duktig och lätt lärd hon är.
Minsta lilla tvekan hon har och jag visar så förstår hon direkt!
Att de idag var snö yra och blåst så våran vind fågel flaxa på utan dess like verka inte vara så farligt.
De var ju någon vecka sen jag arbeta med henne, men de var bara till att fortsätta där vi sluta sist. Hon förstår ju mycke iome att hon är tränad för att visas, skritt och trav sitter bra.
Stanna och stå still verkar också fungera bra.
Dock står vi inte still speciellt långa stunder men hon gör ingen antydan på att gå utan kommando! Ska bli spännande att fortsätta arbetet med henne, dessutom var hon för jäkla häftig i sitt nya, alldeles egna första träns!!
Röda och blåa diamanter på pannbandet =) coolt, vet ej om de syns på bilden?
Annars blir de fler kort fram över.
Just nu är de ström löst :( skit kul...
Skulle just ut och gå med Apotin men nu måste jag väl se till så inte de ryker in från kamin när fläkten stanna.
shit oxå, har ju glömt frukost...
Bäst att börja med den direkt nu då innan den glöms igen!!
Färdig funderat om lill tösen där oxå :( hon blev såld direkt...
Själv skulle jag haft svårt om jag skulle sälja, skulle inte släppt till första bästa, skulle nog haft annons ute länge för att sedan välja den som verkar bäst, absolut inte sälja till först med pengar om jag säger så...
Hoppas verkligen inte jag hamnar i en sån sits nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0