Vilken dag!

Kan nog inte minnas när de var så virrigt på jobbet sist, byte hit å dit. Allt var bara ett virre varv idag! 2 som skulle på nytt uppdrag, de som handla fick ta larmet, jag fick byta partner 3 gånger för de 2 första som skulle hjälpa mig fick annat att göra, en fick gå själv på dubbel jobb, ja listan kan göras lång! När kl blev 4 hade jag go lust att gå hem med dag personalen. Men kvällen fortsatte i lugnt tempo ända till de var 10 minuter kvar av mitt pass, då kom ett larm! Var bara till att ge sig iväg, tur nog var de nära så jag han sluta just i tid. Nej såna här surr dagar vill jag inte ha! Men så många som mår dåligt sen förändringen 1 februari, så inte undra på att inget fungerar heller. Själv orkar jag inte bry mig, tar skiten när de kommer känns de som, liksom ingen idé att ödsla massa energi utan gör de som ska göras och försöka göra de bästa av rådande situation. Vill kommun ha de på detta vis så får dom faktiskt ta konsekvenserna av de oxå. På alla andra jobb är de rätt man på rätt plats, å de gör ett bra jobb när dom jobbar med nå dom kan, eller hur? Vi tar ett exempel, kommunhuset, hur skulle de se ut om all personal bytte plats med varandra? Jo just de, kaos!! Precis lika som de var på hemtjänstlokalen idag. Tänk om kommunal rådet skulle sitta i kommun växeln, hon från växeln skulle sköta ekonomin, den som skötte ekonomin skulle städa, städerskan skulle sköta löne utbetalningarna osv... Ja jag tror ni förstår vad jag menar och vill ha fram va? Iställe för att måna om sin personal och ha rätt man på rätt plats ställer den nya chefen till med oreda, detta gynnar inte vare sig personal, vårdtagare eller någon annan berörd person! Att vi personal även får höra gilla läget eller gå, att man får åka karusellen eller kliva av är ju väldigt uppmuntrande =) nästan så de är ett hot ju, de heter att vi ska få vara med och bestämma, de blir massa lustiga kurser och sen heter de att vi har varit med och bestämt och fattat beslut, jo goda yxskaft! Vill du bli överkörd så börja jobba åt Ovanåkers kommun...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0